شناسهٔ خبر: 68605943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معاون استاندار کرمان مطرح کرد:

پدیده "نیرو کار ماهر دزدی" چالشی جدید در صنایع استان کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: متاثر از کمبود نیروهای متخصص در واحدهای صنعتی و معدن پدیده "نیرو کار ماهر دزدی" به عنوان چالشی جدید در صنایع این استان مشهود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ امیر حسن‌زاده در نشست بررسی مسائل شرکت مس شهید باهنر با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور، پرورش نیروی انسانی ماهر با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و آموزش فنی‌وحرفه‌ای را راهکار موثر تامین نیروی انسانی ماهر صنعت ومعدن عنوان کرد.

وی با ذکر آغاز آموزش نیروی انسانی ماهر مورد نیاز از طریق دانشگاه ها ومراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ای کرمان افزود: به واحدهای صنعتی و معدنی استان اعلام شده تا نیازهای خود برای آموزش و تأمین نیروی ماهر اطلاع دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اعلام کرد: با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری که در کرمان به‌عنوان بزرگترین استان کشور داریم، این محرومیت‌ها حق استان ما نیست.

وی گفت : خداوند نعمت‌هایی مانند مس را به ما داده است، اما ۲۰۰ سال بهره‌برداری از این معادن را بدون اکتشاف جدید داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به چشم‌انداز تولید یک میلیون تن کاتد مس در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: این برنامه‌ریزی خوبی‌است اما باوجود ابزار و ماشین‌آلات موجود به‌نظر می‌رسد، شعاری بیش نیست.

وی با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات معدنی برای تحقق هدف گذاری تولید یک میلیون تن کاتد مس گفت: تولید کاتد به‌تنهایی نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد و باید ایجاد صنایع پایین‌دستی برای حداقل ۵۰۰ تن کاتد انجام شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه مجموعه‌های صنایع پایین‌دستی مانند مس شهید باهنر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، عنوان کرد: با ایجاد صنایع پایین‌دستی برای کاتد مس می‌توان موجب افزایش ظرفیت بنگاه‌های صنعتی و ایجاد اشتغال گام برداشت و رویای من این است که صنایع پایین‌دستی از مس سرچشمه تا مس باهنر ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان همچنین با اشاره مشکلات بر سر راه مس شهید باهنر کرمان در بحث سهامداری از ارائه ۲ پیشنهاد به شرکت ملی مس برای رفع این مسائل خبر داد.

46

نظر شما