شناسهٔ خبر: 68605643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدرنشینی مقتدرانه نمایندگان والیبال ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا

یزد- ایرنا- مرحله گروهی بیست و ششمین دوره رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا، سه‌شنبه شب با صدرنشینی مقتدرانه نمایندگان ایران در سالن شاهدیه یزد به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در پایان مرحله گروهی در گروه اول تیم‌ شهداب یزد با سه برد و ۹ امتیاز اول شد، جاکارتا اندونزی با ۲ برد و ۶ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت، پاولودار قزاقستان با یک برد و سه امتیاز و تیم اسپورتینگ کویت بدون برد و امتیاز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

در گروه دوم نیز در پایان مرحله گروهی، تیم فولاد سیرجان ایرانیان با سه برد و ۹ امتیاز ، کم ایر افغانستان با یک برد و سه امتیاز، الریان قطر با یک برد و سه امتیاز و تیم گاز الجنوب عراق با یک برد و سه امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا چهارم قرار گرفتند .

در سومین و آخرین روز مسابقات در مرحله گروهی، تیم پاولودار والیبال کلاب قزاقستان سه بر یک مغلوب تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی اندونزی شد، تیم کم ایر افغانستان با نتیجه سه بر صفر بر تیم گاز الجنوب عراق غلبه کرد.

همچنین تیم والیبال شهداب یزد سه بر صفر بر تیم کویت غلبه کرد و در آخرین بازی سومین روز لیگ والیبال باشگاههای آسیا تیم فولاد سیرجان ایرانیان با نتیجه سه بر صفر موفق شد در حضور حدود ۳۰۰ تماشاگر تیم الریان اسپورت کلاب قطر را شکست دهد.

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها امروز ( چهارشنبه ) استراحت دارند و مرحله نخست حذفی در روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریورماه جاری با چهار دیدار پیگیری می شود که بر اساس آن از ساعت ساعت ۱۱، تیم الریان اسپورت کلاب (قطر) با جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی)، ساعت ۱۴، کم‌ایر (افغانستان) با پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان)، ساعت ۱۷، شهداب یزد (ایران) با گاز الجنوب (عراق) و در ساعت ۲۰ نیز تیم فولاد سیرجان ایرانیان (ایران) با اسپورتینگ کلاب (کویت) مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در استان یزد به صورت حذفی برگزار و بعد از آن شرایط تیم‌ها و حریفان آنها برای مرحله بعد مشخص که همه بازی‌ها بسیار حساس و برای رسیدن به قهرمانی مبارزه می‌کنند.

بیست و ششمین دوره مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا با حضور ۱۸۰ بازیکن خارجی از ۱۸ شهریورماه جاری در سالن شهید حاج مهدی ( شاهدیه ) یزد آغاز شد.

در این مسابقات علاوه بر شهداب یزد (میزبان مسابقات) و فولاد سیرجان ایرانیان، تیم‌های اسپورتینگ کلاب (کویت)، گاز الجنوب (عراق)، باودینگ واولی والیبال کلاب (چین)، الریان اسپورت کلاب (قطر)، کَم ایر (افغانستان)، جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی)، پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) و تایچونگ وین استریک (چین‌تایپه) حضور دارند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا چند سالی است با توجه به حضور ستارگان والیبال دنیا در باشگاه‌های آسیا کیفیت و اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

تیم والیبال شهداب یزد در فصل گذشته با کسب ۲ پیروزی متوالی بر تیم مدعی و با سابقه پیکان تهران با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد و در فصل جاری نیز نایب قهرمان ایران شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۵ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

نظر شما