شناسهٔ خبر: 68604857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پزشکیان پیش از عزیمت به بغداد:

توافق نامه‌های زیادی در سفر به عراق امضا خواهد شد

پزشکیان پیش از عزیمت به بغداد: رئیس‌جمهور گفت: همکاری های زیادی می‌توانیم با کشور دوست و برادر عراق داشته باشیم و به امید خدا وقتی رفتیم قرار است توافق نامه های زیادی که آماده شده را با هم امضا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان پیش از عزیمت به عراق عنوان کرد:ببر اساس سیاست های اعلام شده و سیاست های رهبری برای رابطه با کشورهای همسایه به خصوص عراق که از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دوست و همکار ما است و علم و اندیشه بسیاری از مسلمانان از آنجا نشات گرفته و روحانیون برجسته زیادی در آنجا داشته و داریم، اولین سفر ما به این کشور انجام می‌شود.

وی افزود: همکاری های زیادی می‌توانیم در آنجا با هم داشته باشیم و به امید خدا وقتی رفتیم قرار است توافق نامه های زیادی که آماده شده را با هم امضا کنیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: تلاش عزیزان عراقی در اربعین و میزبانی از مردم ایران قابل قدردانی است. در این سفر با مقامات عالی رتبه عراق دیده می‌کنیم بعد به زیارت نجف و کربلا می‌رویم خیلی دلم می‌خواست به زیارت مولا متقیان بروم و تلاش دولت بر این است که سعی کنیم و پیمان ببندیم که راهی که حضرت علی نشان ما دادند که راهی است در جهت عدالت و وفاق را با قدرت ادامه دهیم.

پزشکیان یادآور شد: در این سفر همچنین به شهر شیعه‌نشین بصره و همچنین شهرهای کردنشین اربیل و سلیمانیه سفر خواهیم کرد.

وی گفت: تصور می‌کنم سفر بسیار خوبی به ویژه در ایجاد ارتباطات اقتصادی خواهد بود  امیدواریم بتوانیم با دیگر کشورهای اسلامی هم رابطه صمیمانه و خوبی داشته باشیم و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را از سر راه خود برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما