شناسهٔ خبر: 68604751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر آمریکایی: زلنسکی به دنبال جنگ میان آمریکا و روسیه است

تهران- ایرنا- جان میرشایمر تحلیلگر و کارشناس علوم سیاسی آمریکایی در اظهاراتی با اشاره به استیصال رئیس جمهور اوکراین در نبرد با روسیه تاکید کرد که ولودیمیر زلنسکی در تلاش است تا جنگی را میان آمریکا و روسیه به راه بیندازد تا خودش از این جنگ خلاص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، میرشایمر به درخواست‌های مکرر رئیس جمهور اوکراین برای موشک‌های دوربرد آمریکایی و مجوز شلیک آنها به عمق خاک روسیه اشاره کرد و گفت: اصرار زلنسکی بر این موضوع را هم می‌توان در راستای نیت واقعی وی برای هدایت واشنگتن به سمت جنگ و رویارویی مستقیم با مسکو تفسیر کرد.

وی همچنین درباره حملات اخیر اوکراین در منطقه کورسک اظهار کرد: اشغال بخشی از سرزمین روسیه در نهایت وضعیت را در میدان جنگ تغییر نخواهد داد.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه با اشاره به تلاش‌هایی که برای حل و فصل دیپلماتیک درگیری میان مسکو و کی‌یف صورت می‌گیرد، گفت: به عقیده من مناقشه اوکراین تنها در میدان نبرد حل و فصل خواهد شد.

وی همچنین در توضیح چگونگی حل و فصل مناقشه در میدان نبرد با اشاره به احتمال کاهش حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای نظامی کی‌یف منابع خود را تمام کنند، این مناقشه در میدان نبرد حل و فصل خواهد شد و اوکراین چاره‌ای جز نشستن بر سر میز مذاکره‌ای که روسیه در آن دست برتر را خواهد داشت، ندارد.

نظر شما