شناسهٔ خبر: 68603036 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بابک خواجه‌پاشا کارگردان سینما:

سینمای کوتاه لذیذ و دست‌یافتنی است

روزنامه جوان

در سال‌هایی که من کار تئاتر می‌کردم و تازه با سینما آشنا شده بودم، دوست داشتم وارد میدان فیلمسازی شوم. همان زمان دوربین ساده‌ای را که پدرم در خانه داشت، برداشتم و به کمک یک تنگ ماهی که در خانه داشتیم و همراه یک دوست، شروع به ساخت یک فیلم کوتاه کردیم. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بابک خواجه‌پاشا، کارگردان سینما گفت که سینمای کوتاه طعم بسیار لذیذ و دوست‌داشتنی دارد، چراکه دست‌یافتنی است و در همین فرآیند ساده می‌توان حرف‌های بسیار عمیقی را مطرح کرد. 
بابک خواجه‌پاشا، کارگردان سینما و عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم شصت‌و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد - مهروشید درباره تجربه‌های خود در عرصه ساخت فیلم‌کوتاه گفت: در سال‌هایی که من کار تئاتر می‌کردم و تازه با سینما آشنا شده بودم، دوست داشتم وارد میدان فیلمسازی شوم. همان زمان دوربین ساده‌ای را که پدرم در خانه داشت، برداشتم و به کمک یک تنگ ماهی که در خانه داشتیم و همراه یک دوست، شروع به ساخت یک فیلم کوتاه کردیم. 
وی افزود: همان فیلم را حدود ۲۳ سال قبل به جشنواره‌ای ارسال کردم و پذیرفته شدن آن برای من تبدیل به یک آغاز شد. آنجا بود که فهمیدم می‌توان فیلم ساخت و همان زمان وارد میدان سینمای کوتاه شدم. آرام‌آرام جهانی را کشف کردم که به نظرم خیلی باشکوه بود. سینمای کوتاه طعم بسیار لذیذ و دوست‌داشتنی دارد، چراکه دست‌یافتنی است و در همین فرآیند ساده می‌توان حرف‌های بسیار عمیقی را مطرح کرد و روی جهان اطراف تأثیر گذاشت. 
خواجه‌پاشا درباره تجربه داوری در جشنواره منطقه سینمای جوانان مشهد هم گفت: وقتی فیلم‌های حاضر در این رویداد را دیدم، برخی از آثار به‌شدت مرا خوشحال کرد و باید اعتراف کنم از تماشای آن‌ها کیف کردم. حالم خوب بود که می‌دیدم در میان فیلمسازان جوان ایرانی، شاهد ظهور استعداد‌هایی هستیم که می‌توان با تماشای آثار خلاقانه‌شان از آن‌ها تأثیر گرفت و لذت برد. فارغ از مباحث تکنیکی، برخی عزیزان فیلمسازی که آثارشان را به جشنواره مشهد ارسال کرده بودند، مرا شگفت‌زده کردند. کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» افزود: این بسیار اتفاق خوبی است که در یک جشنواره منطقه‌ای شاهد چنین استعداد‌هایی هستیم و این واقعیت نشان می‌دهد سینمای ایران در آینده هم پررونق خواهد بود و از سطح امروز نیز می‌تواند فراتر برود. 
خواجه‌پاشا در پایان خاطرنشان کرد: فیلمسازان جوان نباید بترسند و باید عشق‌شان به سینما را از مسیر تلاش و تکرار تلاش برای به دست آوردن مهارت محافظت کنند. با نگاه ژانریک می‌توان مخاطب، گیشه و هنر فیلمسازی را در کنار یکدیگر تجربه کرد. نباید از ورود به این میدان ترسید.

نظر شما