شناسهٔ خبر: 68603013 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فریدون حسن

مالکانی که نمی‌دانند صاحب چه شده‌اند!

روزنامه جوان

هرچند تصور برطرف شدن مشکلات و معضلات سرخابی‌های پایتخت با واگذار شدن آن‌ها تصوری کاملاً اشتباه بود، اما بروز اتفاقات و حاشیه‌های روز‌های گذشته در استقلال که در سطح پایین‌تر طی یکی، دو ماه گذشته در پرسپولیس هم دیده شد، ثابت کرد مالکان جدید دو باشگاه نه‌تن‌ها کوچک‌ترین درکی از فوتبال و اتفاقات آن ندارند، بلکه حتی موقعیت‌شناس خوبی هم نیستند و اصلاً نمی‌دانند مالکیت چه چیزی را قبول کرده‌اند

صاحب‌خبر -

هرچند تصور برطرف شدن مشکلات و معضلات سرخابی‌های پایتخت با واگذار شدن آن‌ها تصوری کاملاً اشتباه بود، اما بروز اتفاقات و حاشیه‌های روز‌های گذشته در استقلال که در سطح پایین‌تر طی یکی، دو ماه گذشته در پرسپولیس هم دیده شد، ثابت کرد مالکان جدید دو باشگاه نه‌تن‌ها کوچک‌ترین درکی از فوتبال و اتفاقات آن ندارند، بلکه حتی موقعیت‌شناس خوبی هم نیستند و اصلاً نمی‌دانند مالکیت چه چیزی را قبول کرده‌اند. بعد از پروژه برکناری مدیرعامل پرسپولیس توسط کنسرسیوم بانکی مالک سرخ‌ها که آتش آن خیلی زود فروکش کرد، استقلال در حالی که باید خود را آماده حضور قدرتمندانه در لیگ نخبگان می‌کرد، ناگهان با حاشیه‌ای عجیب و غریب روبه‌رو شد. تغییر کادرفنی تیم، آن هم بعد از سه هفته از لیگ برتر و به بهانه شکست مقابل استقلال خوزستان! طی ۱۰ روز، استقلال و هوادارانش شرایط بسیار سختی را تجربه کردند، شرایطی که البته با نوع نگرش مسئولان هلدینگ هیچ بعید نیست خیلی زود دوباره تکرار شود. 
طی ۱۰ روز مسئولان هلدینگ و هیئت مدیره استقلال در جبهه مقابل کادر فنی هرچه دل‌شان خواست گفتند و در مقابل، جواد نکونام هم بعد از مدتی سکوت از خجالت آن‌ها درآمد، اما حالا با انتشار تصویر نکونام و شهریاری در کنار هم می‌خواهند اینگونه القا کنند که هیچ مشکلی وجود نداشته است. استقلال طی این روز‌ها برخی از اعضای کادر فنی و بازیکنان خود را از دست داده و همین نکته به تنهایی کافیست تا به این باور برسیم که مالکان جدید این تیم اصلاً متوجه نیستند که چه چیزی را تصاحب کرده‌اند و چگونه باید آن را اداره کنند. 
بهترین تعبیر در این خصوص را کاظم اولیایی، مدیرعامل سال‌های دور استقلال به کار برده است: «آقایان فکر کردند که کار خیلی کوچکی است، اما حالا متوجه شده‌اند که موضوع بسیار بزرگ‌تر است از آنچه تصور می‌کردند. هلدینگ به صورت جدی برای استقلال کم‌کاری کرده و امکانات این باشگاه باید به آن برگردانده شود. مجمع استقلال را سازمان خصوصی‌سازی به رسمیت نمی‌شناسد و مشکلاتی دارد. اگر نمی‌توانید به درستی مدیریت کنید، بهتر است کنار بروید.» نکته مهم داستان واگذاری سرخابی‌های پایتخت اینجاست که بیشتر از آنکه این دو تیم از واگذاری سود ببرند، مالکان جدید و گمنام آن‌ها بودند که از قبل نام بزرگ این دو باشگاه برای خودشان اسم و رسمی پیدا کردند، مالکانی که کوچک‌ترین درک و فهمی از فوتبال و شرایط خاص آن ندارند و تصور می‌کنند با چند شعار عامه‌پسند می‌توانند هواداران این دو باشگاه را راضی نگه دارند و مدیریت درستی هم داشته باشند. داستان تغییر مدیرعامل پرسپولیس و تغییر کادر فنی استقلال قطعاً به همین‌جا ختم نخواهد شد و این حاشیه‌سازی‌ها از سوی مالکان کار نابلد دو تیم ادامه خواهد داشت، حاشیه‌هایی که به نظر می‌رسد وزارت ورزش به عنوان سهامدار بخش کوچکی از دو باشگاه می‌تواند جلوی آن را بگیرد پیش از آنکه دو تیم بزرگ پایتخت توسط مالکان جدید به ته دره سقوط کنند و دیگر خیلی دیر شده باشد.

نظر شما