شناسهٔ خبر: 68602950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

طرح توسعه آرامگاه شمس تبریزی در خوی اتمام یابد - اکونیوز

اقتصاد ایران: ارومیه-استاندار آذربایجان غربی بر اهتمام ویژه همه بخش‌های مرتبط برای اتمام طرح توسعه آرامگاه شمس تبریزی در خوی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح مقبره شمس در خوی و همچنین دهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا افزود: شهرداری خوی چند پلاک باقی مانده برای اجرای کامل پروژه عمرانی را نیز تملک کند.

وی اضافه کرد: در شهر خوی، شورای شهر و شهرداری همگرایی خاصی دارند که منجر به توسعه این خطه در تمامی جوانب شده است و این همگرایی در بین فرمانداری، مجموعه مدیریت شهری، امام جمعه و نماینده مجلس نیز وجود دارد.

معتمدیان با بیان اینکه سه قطب به عنوان کریدورهای فرهنگی معرفی شده که شهر خوی در آذربایجان غربی یکی از آنها است، اظهار کرد: این شهر به دلیل اشتراکات فرهنگی با ۱۱ کشور که داریم، می‌تواند مثل نگین بدرخشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بین‌المللی کردن فرودگاه خوی نیز باید پیگیری شود چراکه کریدور هوایی قطعاً در توسعه گردشگری و تعامل بین مسؤولان شهرهای قونیه با خوی می‌تواند مؤثر باشد.

معتمدیان با اشاره به برگزاری موفق طرح عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) از مرز تمرچین گفت: این امر انقلابی فرهنگی از قفقاز تا مرز پیرانشهر بود و پیوندی فرهنگی را در منطقه را نشان داد.

وی به ویژگی‌های برجسته استان آذربایجان‌غربی از نظر آثار تاریخی و فرهنگی افزود: آذربایجان غربی از لحاظ ثبت آثار تاریخی سومین استان کشور به شمار می‌رود و همین امر تاریخی بودن استان را می‌رساند که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.

برچسب‌ها:

نظر شما