شناسهٔ خبر: 68602237 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

ببینید | پیروزی سخت ایران مقابل امارات

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و امارات با برتری شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، تیم‌های ملی فوتبال امارات و ایران امروز سه شنبه ۲۰ شهریور از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زائد شهر العین در دور دوم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با قضاوت «کیم جونگ یئوک» از کره جنوبی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با برتری یک بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی در دقیقه ۵+ ۴۵ توانست تنها گل بازی را به ثمر برساند.

ترکیب امارات:

خالد عیسی، خلیفه الحمادی، کوامی کویدو، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس (۸۶- بادر)، عبدالله حمد، یحیی نادر (۸۵- فیض)، حارب عبدالله، طحنون الزعابی (۶۵- لیما)، یحیی الغسانی (۵۹- احمد صالح) و کایو کاندو

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان (۵+ ۹۰ - کارت زرد)، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (۷۶- محمد قربانی)، امید نورافکن، سامان قدوس (۴۸- کارت زرد) (۵۵- سردار آزمون)، مهدی قایدی (۵۶- علی قلی زاده)، علیرضا جهانبخش (۳۸ - کارت زرد) و مهدی طارمی (۷+ ۹۰ - محمد کریمی)

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۶ موقعیت خوبی برای مهدی طارمی شکل گرفت تا بتواند به توپ ضربه وارد کند اما با تعللی که انجام داد اولین فرصت مهم بازی برای ایران از دست رفت.

در دقیقه ۸ بار دیگر طارمی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و این بار با دروازه بان امارات تک به تک شد اما خالد عیسی به خوبی توانست ضربه طارمی را مهار کند تا باز هم مهاجم تیم ملی از گلزنی ناکام بماند.

بازی از دقیقه ۱۰ تا ۲۰ بیشتر در میانه‌های زمین در جریان بود و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد. مهدی قایدی با سرعت و تکنیک خوب خود بارها مدافعان امارات را در سمت چپ خط دفاعی آزار داد.

در دقیقه ۲۹ ضربه آزاد برای تیم ملی امارات شکل گرفت که بازیکن این تیم توپ را به محوطه جریمه ایران ارسال کرد اما «کایو» نتوانست خود را به توپ برساند و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۰ بازیکنان ایران روی یک حرکت تیمی از سمت راست به سمت دروازه امارات حمله‌ور شدند و در ادامه توپ توسط جهانبخش به نورافکن سپرده شد و او اقدام به شوت زنی کرد که توپ او را مدافعان امارات به صورت ناقص دفع کردند و مجدداً ایران توسط طارمی به توپ رسید و او مهدی قایدی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن هم توانست دروازه امارات را باز کند اما گل توسط داور آفساید اعلام شد و پس از بازبینی صحنه توسط سیستم داور ویدئویی VAR تصمیم داور پذیرفته شد تا گل ایران مورد قبول واقع نشود.

در دقیقه ۳۵ علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران به دلیل خطا روی عبدالله حمد از داور بازی کارت زرد دریافت کرد در حالی که بازیکنان امارات معتقد بودند به دلیل خطای خشن داور باید با کارت قرمز جهانبخش را از زمین اخراج می‌کرد.

در اواخر نیمه اول و پس از برخورد مهدی قایدی با بازیکن امارات، وینگر تیم ملی دچار مصدومیت شد اما با کمک کادر پزشکی توانست به بازی ادامه دهد.

در وقت‌های اضافه روی اشتباه خالد ابراهیم، مهدی قایدی در محوطه جریمه امارات صاحب توپ شد و توانست به زیبایی با پای راست به توپ ضربه وارد کند و خالد عیسی نتوانست واکنشی از خود نشان دهد و توپ وارد دروازه امارات شد تا ایران با برتری به رختکن برود.

در نیمه دوم هم بازیکنان ایران بازی را بهتر آغاز کردند و صالح حردانی در دقیقه ۴۶ از سمت راست به محوطه جریمه امارات نفوذ کرد و مدافع این تیم را به زیبایی دربیل زد اما در ارسال پاس ناکام بود و توپ راهی کرنر شد در ادامه ضربه کرنر به سمت دروازه امارات ارسال شد که علیرضا جهانبخش با ضربه سر به توپ ضربه وارد کرد که توپ او را خالد عیسی به زیبایی مهار کرد.

در ادامه و در دقیقه ۵۰ قایدی از سمت چپ خط دفاعی حمله دیگری را ترتیب داد اما بنا به دلیل خطا روی مدافع این تیم، موقعیت خوب برای ایران از دست رفت. در دقیقه ۵۴ علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه امارات به توپ رسید اما در ارسال پاس ناکام بود.

در دقیقه ۷۹ و روی پاس مهدی طارمی، سردار آزمون در بین دو بازیکن امارات به توپ رسید و به آن ضربه زد اما توپ او به بیرون رفت.

VAR پنالتی امارات را صحیح ندانست

در دقیقه ۸۶ و روی نفوذ بازیکن امارات به خط دفاع ایران، توپ به بدن صالح حردانی برخورد کرد که داور در ابتدا پنالتی اعلام کرد اما در بازبینی صحنه حق را به ایران داد تا با کمک VAR این فرصت هم برای امارات از بین رود.

در نهایت بازی با هم یک گل به پایان رسید تا ایران در گروه A با ۶ امتیاز همراه با ازبکستان دو تیمی شوند که هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر می‌گذارند.

mp4 تعداد بازدید : 0
<div id="video-display-embed-code_1276164" ><script type="text/JavaScript" src="https://jamejamonline.ir/fa/news/play/embed/1471988/1276164?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما