شناسهٔ خبر: 68601882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

آمریکا ۲۰ فرد، نهاد و کشتی را در ایران و روسیه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا ۲۰ فرد، نهاد و کشتی شامل ۱۰ فرد، ۶ نهاد و ۴ کشتی در ایران و روسیه را به دلیل ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا ۲۰ فرد، نهاد و کشتی شامل ۱۰ فرد، ۶ نهاد و ۴ کشتی در ایران و روسیه را به دلیل ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: در اواخر سال ۲۰۲۳، ایران و روسیه قراردادی برای تامین صدها موشک امضا کردند. در تابستان ۲۰۲۴، پرسنل نظامی روسیه در مورد استفاده از این موشک های های بالستیک  پروژه ۳۶۰ ایران توسط پرسنل ایرانی آموزش دیدند و از اوایل سپتامبر ۲۰۲۴، روسیه اولین محموله این موشک ها را از ایران دریافت کرد.

این نهاد آمریکایی اضافه کرد: همزمان با این تحریم ها، شرکای بین‌المللی در حال اعلام تدابیری هستند که اجازه نمی‌دهد شرکت هواپیمایی ایران ایر در آینده در  حریم هوایی آنها فعالیت کند و در حال پیگیری شناسایی افراد، نهادها و کشتی‌های مستقر در ایران و روسیه هستند که در انتقال کمک‌های مرگبار ایران به روسیه نقش دارند.

تحریم ایران ایر از سوی وزارت خارجه آمریکا 

وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: وزارت امور خارجه آمریکا به طور همزمان سه نهاد از جمله ایران ایر را تحریم می کند و پنج کشتی درگیر در ارسال  سیستم های تسلیحاتی ایران به روسیه را به عنوان اموال مسدود شده معرفی می کند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما