شناسهٔ خبر: 68601639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

نقشه‌راه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تدوین شود

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تدوین چشم‌انداز و نقشه راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد گفت: تسهیل در پیگیری، تقویت زیرساخت و تجهیزات این مجموعه نیاز به اولویت‌بندی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمدصالح جوکار امروز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاهی، پژوهشگران و اعضای مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد اظهار کرد: چشم‌انداز و نقشه راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد نیاز این مجموعه است و اولویت‌بندی برای تسهیل در پیگیری تقویت زیرساخت و تجهیزات را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت سرعت‌بخشی در فعالیت‌های مرکز سلول‌های بنیادی یزد افزود: چشم‌اندازی جهت طرح‌های پژوهشی، توانمندی‌های موجود و نیازمندهای پیش رو تهیه شود چرا که این اقدام برای ارتقا و ایجاد ظرفیت‌های جدید بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای مقطعی اثرات ماندگاری به همراه ندارد، گفت: دانشگاه باید فعالیت‌های خود را بر محور پژوهش و تحقیق استوار سازد و در گام اول باید بر شناسایی وضعیت موجود و ایجاد راهکار برای رسیدن به وضعیت مطلوب متمرکز شود.

جوکار خاطرنشان کرد: لازم است با تقویت زیرساخت‌ها، تحقیقات کاربردی، رشد و جهش را در این مرکز را امکان‌پذیر کنیم و در آینده برای سرعت‌بخشی به درمان از این پیشرفت‌ها بهره‌مند شویم.

وی در تماس تلفنی با معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یزد تثبیت جایگاه این مجموعه در جدول ۱۹ یا ۲۰ قانون بودجه را خواستار شد تا در مرحله بعد برای تکمیل این مرکز اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ پیگیری شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به منظور ساخت اتاق تمیز مجموعه نیاز است تا پروژه‌های زیرساختی آن در ردیف اعتبارات ملی زمینه‌سازی شود.

به گزارش ایمنا، مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد با استقرار شتابدهنده‌ها، هسته‌های نوآور، آزمایشگاه‌های تخصصی و ارائه خدمات آموزشی توانسته است زمینه را برای توسعه فناوری‌، تجاری‌سازی محصولات و خدمات این حوزه فراهم می‌آورد.

نظر شما