شناسهٔ خبر: 68601597 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رتبه دوم خوزستان در تولید ناخالص داخلی

اهواز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان گفت: این استان در بین ۳۱ استان کشور پس از تهران رتبه دوم تولید ناخالص داخلی را دارد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: محمد راضی جلالی ظهر امروز سه شنبه در همایش‌هایش جامع رهیافت همکاری‌های بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: خوزستان تنها استان در کشور است که سه اتاق بازرگانی دارد و این بیانگر اولویت دادن به تجارت و انجام فعالیت‌های بازرگانی با کشور‌های همسایه است.

به گزارش مهر، وی افزود: خوزستان در بین ۳۱ استان کشور رتبه دوم تولید ناخالص داخلی را پس از تهران دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان با اشاره به وجود بحران آب در دنیا و خاورمیانه، یادآور شد: خوزستان دربرگیرنده پر آب‌ترین رود‌های ایران است که موضوع و چالش آب در دنیا به عنوان یکی از مسائل مهم در کشاورزی و امنیت غذایی مطرح است.

راضی جلالی نقش خوزستان را در تولید و صادرات انواع محصولات کشاورزی مهم دانست و افزود: خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور با حجم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ و کوچک در خوزستان، گفت: ما بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور و پتروشیمی‌ها در ایران هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان ادامه داد: مجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان یک شرکت صنعتی و کشاورزی محصولات متنوعی را با ارزش افزوده بالا تولید می‌کند.

راضی جلالی با اشاره به درخواست نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان مبنی بر مساعدت و تسهیل شرایط سرمایه گذاری شرکت‌های عمانی و تبادلات تجاری دو جانبه، تصریح کرد: آمادگی کامل خود را برای حمایت از سرمایه گذاران عمانی و کمک به آن‌ها و رفع موانع حضورشان در بازار استان اعلام می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما