شناسهٔ خبر: 68601595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

شناسایی مافیای دستفروشان در چهارراه ولیعصر

شناسایی مافیای دستفروشان در چهارراه ولیعصر

مدیرعامل ساماندهی صنایع و مشاغل تهران گفت: مافیای دستفروشان در چهارراه ولیعصر (عج) توسط پلیس شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: مدیرعامل ساماندهی صنایع و مشاغل تهران گفت: مافیای دستفروشان در چهارراه ولیعصر (عج) توسط پلیس شناسایی شد.

شناسایی مافیای دستفروشان در چهارراه ولیعصر

سعید بیگی، در حاشیه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران، درباره روند ساماندهی دست فروشان در تهران اظهار داشت: دست فروشی در تهران طی دو سال گذشته به یکی از موضوعات بسیار جدی برای پیگیری شهرداری تبدیل شده است؛ موضوعی که پیش‌تر رها شده بود. بر همین اساس، از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، بررسی‌ها و مطالعاتی در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: در نتیجه این مطالعات، ۱۵ تا ۲۰ نقطه به عنوان مناطق بحرانی دست فروشی شناسایی شد. هر آنچه که مانع تردد شهروندان شود، به عنوان سد معبر در نظر گرفته شد. بنابراین، با پیگیری‌های اعضای شورا و شهرداری تهران، کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد که این ۲۰ نقطه را شناسایی کرد. تاکنون، ۱۵ نقطه با همکاری شهرداران مناطق، نیروی انتظامی و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ساماندهی شده است.

بیگی در مورد ساماندهی دست فروشان در محور ولی‌عصر (عج) گفت: با توجه به تردد گسترده عابران پیاده در محور چهارراه ولیعصر (عج) به‌ویژه در نزدیکی مراکز آموزشی، اداری و تجاری، این محور از نظر مأموریت‌های شهرداری اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل، رایزنی‌ها برای اصلاحات ترافیکی و عمرانی در این محور آغاز شد. در یک ماه گذشته، پس از شناسایی دست فروشان واقعی و نیز شناسایی لیدرها و مافیای این محور توسط نیروی انتظامی، از ادامه بساط گستری در محدوده خیابان جمهوری تا چهارراه ولیعصر (عج) جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: برای دست فروشان واقعی بازاری ایجاد شده است که به‌تدریج به شکل نهایی خود می‌رسد. در طی اجرای این طرح، اقدامات مافیای دست فروشی نیز به برخورد نیروی انتظامی منجر شد. تاکنون ۱۱۰ دست فروش واقعی شناسایی شده و در این بازار مستقر و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی تأکید کرد: این طرح تا رفع کامل سد معبر و تسهیل تردد شهروندان ادامه خواهد یافت، اما نیاز است که همکاری مستمر و واقعی میان شهرداری و نیروی انتظامی وجود داشته باشد. در بلندمدت نیز باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط، از جمله وزارت کار، اقدامات اساسی برای توانمندسازی دست فروشان انجام شود.

 

نظر شما