شناسهٔ خبر: 68601511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رویداد ملی رسانه‌ای «مادران مقاومت» در مشهد آغاز به کار کرد - اکو

اقتصاد ایران: مشهد- کارشناس امور بانوان اداره‌ی کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رویداد ملی رسانه‌ای «مادران مقاومت» در خراسان رضوی در تاریخ ۲۰ و ۲۱ شهریورماه در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره منوچهری در حاشیه رویداد رسانه‌ای مادران مقاومت اظهار کرد: طرح رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» یک رویداد کشوری است که از سوی مرکز راهبری بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور به صورت ملی در برخی استان‌ها برگزار شده است. این رویداد در خراسان رضوی نیز در تاریخ ۲۰ و ۲۱ شهریورماه در حال برگزاری است.

کارشناس امور بانوان اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» یک رویداد کشوری است که به دنبال تولیدات در سطح ملی و بین المللی است.

وی گفت: طرح رویداد رسانه‌ای مادران مقاومت یک رویداد کشوری است که از سوی مرکز راهبری بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور به صورت ملی در برخی استان‌ها برگزار شده است. این رویداد در خراسان رضوی نیز در تاریخ ۲۰ و ۲۱ شهریورماه در حال برگزاری است.

منوچهری افزود: اجرای این رویداد دو روزه و پشتیبانی هنری و اجرایی تیم‌های شرکت کننده به عهده مؤسسه رسانه‌ای شرح نو گذاشته شده است.

کارشناس امور بانوان اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این مطلب که شروع محتوایی و اجرایی رویداد از یک ماه پیش آغاز شده است افزود: ما در رویداد «مادران مقاومت» به دنبال تولیدات با کیفیت رسانه‌ای در حوزه‌ی مقاومت زنان هستیم و تلاشمان این است که این محتواهای تولید شده در سطح ملی و بین المللی دیده شود.

وی تصریح کرد: مقاومت مادران فلسطینی می‌تواند الگویی برای مادران و بانوان ایرانی باشد. اینکه یک زن در جنگ هم مردان خانواده خود را حمایت و پشتیبانی می‌کند و هم به وظایف زنانگی خود از جمله فرزندآوری و مادری توجه می‌کند نشان دهنده وجود روح امید به زندگی است. مقاومتی که این زنان در چنین شرایط جنگی انجام می‌دهند هم باید روایت شود هم الگوبرداری صورت گیرد.

منوچهری ادامه داد: ما در رسانه اغلب جنبه مردانه و سخت مقاومت را دیده ایم و وجه زنانه آن را نادیده گرفته‌ایم در صورتی که شاید اگر زنان نباشند، مردان هم نمی‌توانند مقاومت خوبی داشته باشند. تلاش ما نیز ارائه و تولید محتواهای رسانه‌ای است که گویای مقاومت زنان باشد.

همچنین مدیر اجرایی و برگزاری رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» نیز در بخشی از این رویداد دو روزه اظهار کرد: ما در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» با موضوعات غزه و محوریت مادران مقاومت تولید محتوا می‌کنیم و سعی شده از ظرفیت هنری و رسانه‌ای بانوان مشهدی در این رویداد استفاده شود.

سیدتقی عالمی بیان کرد: تمام قالب‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری و عکس جهت تولید محتوا اعم از قالب‌های پویا و ایستا مانند موشن گرافی، پوستر، افتر افکت، کلاژ موشن، پادکست، طراحی، نقاشی و … در این رویداد مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر اجرایی و برگزاری رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» تاکید کرد: ویژگی مثبتی که این رویداد نسبت به رویدادهای مشابه دارد این است که محور آن بانوان و مادران هستند و افرادی که اینجا حضور دارند نیز بانوان متخصص در حوزه تولید محتوا در بخش‌های مختلف هستند.

وی ابراز کرد: رویداد رسانه‌ای مادران مقاومت ظرفیت بسیار خوبی است که در مشهد برای زنان و دختران هنرمند به وجود آمده است. اینکه ما رویدادی را با عنوان بانوان تعریف می‌کنیم و خانم‌ها هم مسائل مربوط به حوزه‌ی خودشان را تولید می‌کنند و نسبت به این موضوع ادراک و دریافت دارند قطعاً اثر بخشی‌اش در تولید آثار دیده می‌شود.

عالمی افزود: وقتی یک زن از زاویه نگاه زنانه موضوعی مربوط به هویت خود را روایت کند و تولید محتوا انجام بدهد قطعاً اثر گذاریش بیشتر خواهد بود.

مدیر اجرایی و برگزاری رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» متذکر شد: سعی ما بر این است که محتواهای با کیفیت تولید کنیم و خروجی‌های این رویداد را در شبکه‌های ملی و فضای مجازی منتشر کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما