شناسهٔ خبر: 68600936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

روایت دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با رهبر انقلاب

سرهنگ «خواست خدایی» روایتی از حضور خود در محضر مقام معظم رهبری را بیان کرد.

صاحب‌خبر -
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار شهید استان اظهار داشت: مردم این استان قبل از انقلاب زیر سلطه هیچ حکومت استبدادی نرفتند و نهضت امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی که ریشه در فطرت، ائمه اطهار و قرآن دارد را پذیرفتند.
 
سرهنگ خواست خدایی با اشاره به اینکه نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس، نقش بی بدیلی است، افزود: غیور مردان این استان در غائله کردستان و جنگ تحمیلی جزء نیرو‌های پیشتازی بودند که با سلاح شخصی برنو عازم جبهه‌های جنگ شدند و حماسه‌های این عزیزان در دل تاریخ دفاع مقدس به یادگار مانده است.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در اوایل جنگ (اصل ما می‌توانیم) مورد انتظاروتأکیدات حضرت امام خمینی (ره) بود و این فرهنگ در اوایل انقلاب و شروع دفاع مقدس اعتماد به نفس را در میان مردم ما بالا برد و در راستای آن جوانان ما فرماندهان گردان و لشکر شدند و در مقابل رژیم بعث عراق تاپای جان برای ایران و اسلام ایستادگی کردند تا به پیروزی رسیدیم.
 
وی با تاکید بر اینکه برنده و پیروز کسی است که به اهداف خود می‌رسد و اگر غیر از این باشد شکست خورده می‌باشد، گفت: عراقی‌ها به اهداف مورد نظرخود که پاره نمودن قرارداد الجزایرولغو آن، تجزیه جمهوری اسلامی ایران و کنترل بر اروندکنار و... با ایستادگی و دلاوری رزمندگان نرسیدند و ما پیروز جنگ هشت ساله شدیم؛ که این باید مورد توجه جوانان ما باشد.
 
این مسئول با اشاره به پوستر "نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم"، بیان کرد: این پوستر اوایل جنگ جهت اعزام به جبهه بر روی دیوار‌های شهر یاسوج نصب شده بود که سال گذشته توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ومقاومت استان کهگیلویه و بویراحمدتولید شد ودر همایش سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز از آن رونمایی شد.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
 
سرهنگ خواست خدایی با بیان اینکه قصد داشتیم این پوستر به شکل تابلو فلزی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نصب شود، گفت: در دیدار دست اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم این پوستر به امضای ایشان برسد.
 
وی ابراز داشت: در این دیدار که ۲۴ مردادماه صورت گرفت، توفیق حاصل شد بعد از گزارش مسئولان در محضر مقام معظم رهبری صحبتی داشته باشم و گفتم سرباز کوچک شما در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد هستم. 
 
وی بیان کرد: سخنان خود در محضر مقام معظم رهبری را با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همه شهیدان والامقام و با این شعر آغاز کردم:خدایا شکر این دل صیقلی شد نصیبم دیدن سید علی شد. آقاجان این تصویری که مشاهده می‌کنید اولین پوستر دوران دفاع مقدس استان قهرمان پرور کهگیلویه و بویراحمد با عنوان نان بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم است، شعاری که مورد انتظار و تاًکید امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و بعد از ایشان مورد انتظار حضرتعالی است.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه شعار ما می‌توانیم اصول جبهه مقاومت است، گفت: آن زمان که صدام قصد داشت در طی یک هفته ایران را اشغال کند و از همه طرف ما را تحریم کرده بودند مردم غیور این استان با این شعار و با تفنگ‌های برنو خود در همان روز‌های آغاز غائله کردستان و جنگ تحمیلی عازم جبهه‌ها شدند وجلوی دشمن را سد کردند و به همه کسانی که کمر همت بسته بودند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآوردند پاسخ محکمی دادند.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: از رهبر معظم انقلاب اسلامی تقاضا کردم به یاد امیران، سرداران و دو هزار شهید والامقام استان شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد دست خط مبارک خود را بر روی این پوستر مرقوم فرمایید تا به صورت تابلوی فلز تهیه و به عنوان سند افتخار در مرکز فرهنگی استان به یادگار بماند.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
 
وی بیان کرد: این‌ها مطالبی بود که محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان فرمودند: خیلی خوب، اگر آن زمان نان بلوط می‌خوردیم و با برنو می‌جنگیدیم، در حال حاضر با موشک می‌جنگیم.
 
وی اضافه کرد: امسال با هماهنگی که با مدیرکل پست استان و ستاد کنگره ملی شهدا انجام شد این پوستر در قالب تمبر درآمد و در دومین کنگره ملی امیران، سرداران و شهدای گلگون کفن استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، مردم نجیب و ولایتمدار استان و سرلشکرپاسدار «حسین سلامی» فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این تمبر که مزین به پوستر دفاع مقدس با عنوان نان بلوط می‌خوریم رونمایی شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما