شناسهٔ خبر: 68600777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رجزخوانی وزیر جنگ اسرائیل پس از ضربات مهلک حزب الله

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همزمان با حملات سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی به یاوه گویی علیه لبنان و حزب الله پرداخت.

صاحب‌خبر -

به نقل از الجزیره، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به یاوه گویی علیه حزب الله پرداخت.

وی مدعی شد: تمرکزمان روی حرکت به سمت شمال است و به پایان عملیات خود در جنوب نزدیک می‌شویم.

گالانت ادعا کرد: ما ماموریتی داریم که هنوز در شمال کامل نشده است و آن تغییر اوضاع امنیتی و بازگرداندن ساکنان به منازلشان است.

وی مدعی آمادگی ارتش این رژیم شد.

این ادعاهای و رجزخوانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: حدود ۵۵۰ هزار ساکن اراضی اشغالی در ۶ ماه اول جنگ سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند و بازنگشتند.

طبق این گزارش، آنچه ممکن بود یک فرار موقت برای ساکنین اراضی اشغالی در طول جنگ یا مشکل فنی در بازگشت باشد، اکنون به یک روند دائمی (مهاجرت دائم) تبدیل شده است.

این رسانه صهیونیست اعلام کرد: «پیروزی کامل» وجود نخواهد داشت، حماس نابود نخواهد شد و حزب‌الله از نقشه محو نخواهد شد. خانواده‌های اسرائیلی در حال از هم پاشیدن، شرکت‌های ما در حال فروپاشی هستند، سربازان ذخیره ما زبانشان بریده شده و سربازان عادی ما تا استخوان خسته شده‌اند.حزب الله سعی کرد به گنبد آهنین حمله کرده است. حزب‌الله حساس‌ترین اهداف در شمال را می‌شناسد و آنها را برای خود محفوظ می‌دارد./مهر

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: موافق تبادل اسرا در ازای آتش‌بس در غزه هستم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تأکید بر ضرورت آزادسازی اسرای صهیونیست در غزه، گفت که از تبادل اسرا در ازای آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ضرورت بازگرداندن اسرای صهیونیست تأکید کرد.

با وجود گذشت ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه و ناکامی رژیم صهیونیستی در آزادسازی اسرای این رژیم، گالانت گفت: بازگرداندن اسرا، وظیفه‌ای است که اسرائیل باید آن را انجام دهد، اسرائیل قادر است با چالش‌های امنیتی مقابله کند.

وی افزود: در خصوص تبادل گروگان‌ها، بنده از توافق در ازای آتش‌بس حمایت می‌کنم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که توان نظامی حماس از آغاز جنگ علیه نوار غزه به شدت زیان دیده است.

وی در خصوص درگیری‌های مرز شمالی رژیم صهیونیستی با لبنان نیز گفت: مرکز ثقل (جنگ) را به سمت شمال حرکت می‌دهیم ، ما به تکمیل مأموریت‌ها در جنوب نزدیک شده‌ایم، ما مأموریتی در شمال داریم که هنوز انجام نشده است و آن تغییر وضعیت امنیتی و بازگرداندن ساکنان به خانه‌هایشان است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص نزدیک شدن به پایان مأموریت در جبهه جنوبی در غزه در حالی است که این رژیم که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

از سوی دیگر مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر در عملیاتی غافلگیرانه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شده و حدود ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفت. تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

نظر شما