شناسهٔ خبر: 68600585 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

انتخاب‌رشته قبول‌شدگان پارسال در کنکور ۱۴۰۳ ممکن شد/تمدید مهلت تا ۲۱ شهریور

تهران- ایرنا- سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ضمن اعلام تمدید مهلت انتخاب‌رشته تا ۲۱ شهریور اطلاع داد: پذیرش پذیرفته‌شدگان پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی سال ۱۴۰۲ که رتبه کشوری کمتر از  ۱۰ هزار  کسب کرده‌اند و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، به صورت افزایش ظرفیتی ویژه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه سه‌شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، این سازمان در بیانیه خود افزوده است: براساس مصوبات جلسه روز سه شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۰شورای عالی انقلاب فرهنگی، نکات ذیل را به اطلاع داوطلبان گرامی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌رساند:

الف) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، پذیرش همه پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و همچنین تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ، رتبه کشوری کمتر از ۱۰هزار کسب کرده‌اند و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، به صورت افزایش ظرفیتی ویژه و اضافه بر ظرفیت اعلامی در دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

ب) داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده و در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز پذیرفته می‌شوند، قبولی سال ۱۴۰۲ آنان لغو شده و تحت هیچ شرایطی اجازه ادامه تحصیل در کدرشته‌محل قبولی سال قبل را ندارند.

ج) پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، اعم از رایگان و غیررایگان و همچنین پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های آموزش رایگان (شامل دوره‌های روزانه، محروم، فرهنگیان/تربیت معلم، بورسیه) رشته‌محل‌های پذیرش با آزمون سال ۱۴۰۳ ، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت‌نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را ندارند. این داوطلبان در صورت تمایل به شرکت مجدد در آزمون‌ سنوات بعد، باید قبل از شروع زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

برای مساعدت با داوطلبان گرامی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، آخرین مهلت انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۱تمدید شد.

انتشار کارنامه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ و آغاز انتخاب‌رشته با اعتراض‌هایی همراه شد؛ زیرا داوطلبان ۱۴۰۲ پذیرفته‌شده‌ در رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی اجازه انتخاب‌رشته نداشتد، ولی داوطلبان گروه‌های آزمایشی دیگر اگر در کدرشته‌محلی پذیرفته شده و حتی تحصیل را شروع کرده باشند می‌توانستند در کنکور امسال نام‌نوسی و دوباره انتخاب‌رشته کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از این و در دفترچه انتخاب رشته اعلام شده بود پذیرفته شدگان رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی اجازه انتخاب‌رشته در آزمون امسال را ندارند، ولی داوطلبان گروه‌های آزمایشی دیگر اگر در کدرشته‌محلی پذیرفته شده و حتی تحصیل را شروع کرده باشند می‌توانستند در کنکور امسال نام‌نویسی و دوباره انتخاب‌رشته کنند.

کنکور امسال نیز بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه) در دو نوبت اردیبهشت و تیرماه برگزار شد. همچنین سوابق تحصیلی شامل نمران آزمون امتحان نهایی پایه یازدهم و دوازدهم تاثیر قطعی در نتیجه نهایی کنکور داشت.

نخستین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد. نوبت دوم آزمون سراسری نیز روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه با رقابت ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی برگزار شد.

نتیجه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی از روز ۹ شهریور ۱۴۰۳ روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده کنند.

نظر شما