شناسهٔ خبر: 68600248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه‌های خودرو مهاباد آماده انتقال به شهرک صنفی کاوه هستند

مهاباد- ایرنا- نمایشگاه‌های خودرو مهاباد ضمن توافق با فرمانداری و شهرداری، برای انتقال به شهرک صنفی کاوه اعلام آمادگی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد روز سه شنبه در حاشیه جلسه با نمایشگاه‌های خودرو اظهار کرد: توافق با مالکان نمایشگاه‌ها برای تخلیه سه خیابان محمد قاضی، سراداران و پایان نور در راستای انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به شهرک صنفی کاوه و کاهش بار ترافیکی و انتقال صورت گرفته است.

صلاح کردستانی بیان کرد: طبق این تفاهم، شهرداری مهاباد مکلف شد در مدت ۶ ماه نسبت به احداث ۳۰ مغازه در این شهرک اقدام کند و مالکان بنگاه‌ها نیز با پیش پرداخت ۱۵ درصد و اقساط سه ساله به صورت سرقفلی آن را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه نزدیک ۵۰ مغازه دیگر نیز آماده تحویل به نمایشگاه‌های خودرو است، افزود: با توجه به فعالیت ۲۵۰ نمایشگاه خودرو در این سه خیابان، در آینده نسبت به ساخت چند مغازه دیگر پس از رفع مشکلات شهرداری و راه و شهرسازی نیز اقدام خواهد شد.

کردستانی با تاکید بر اینکه احیای شهرک صنفی کاوه و انتقال صنوف آلاینده در دستور کار قرار دارد، گفت: با واحدهای متخلفی که همکاری لازم را نداشته باشد برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: مراحل استقرار مرکز شماره گذاری خودرو به عنوان یکی از اولویت‌های فعال‌شدن شهرک صنفی کاوه به اتمام رسیده و در ماه جاری این انتقال باید صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، ۲۸ شغل در فهرست مشاغل آلاینده قرار دارد که مکانیکی، نجاری، صافکاری، درب و پنجره سازی، سنگبری، تراشکاری و نقاشی از جمله آنها است.

مشاغل مزاحم دارای پیامدهایی چون ناامنی، اختلال در رفت‌ وآمد، بدمنظره ‌کردن چهره شهر، ایجاد آلودگی‌های صوتی و بصری و اشغال مساحت زیادی از معابر و ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد شهروندان است.

نظر شما