شناسهٔ خبر: 68599481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت:

لشکر ۴۱ ثارالله در دوران مقدس با کمبود نیروی امدادی مواجه نبود

سارا سلطانی

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت۰: بیش از ۱۰ هزار نیروی امدادگر، تکنسینین، پزشک و جراح در دوران دفاع مقدس در لشکر ثارالله به کار گرفته شد و هیچگاه لشکر ثارالله استان کرمان با کمبود پزشک و آمبولانس و امدادگر مواجه نبود.

صاحب‌خبر -

سردار نصرالله فتحیان عصر امروز، ۲۰ شهریورماه در نخستین کنگره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان کرمان (سرو سرخ) اظهار کرد: جوانان کرمانی به فرمان امام راحل در اول انقلاب دور یک جوان(حاج قاسم سلیمانی) جمع شدند و یک گروهان تشکیل دادند و به مرور این گروهان به لشکر ثارالله تبدیل شد و این لشکر در ۲۰ عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز حضور پیدا کرد و خط‌شکن‌ترین لشکر شد.

به گفته وی، در طول هشت سال حدود ۱۵۰ هزار نفر کرمانی در این لشکر حضور داشتند و سرمایه عظیمی برای استان کرمان شدند و ۶۵۰۰ نفر آنها به شهادت رسیدند. همچنین از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز به حاج قاسم سلیمانی پیوستند.

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت افزود: در دوران دفاع مقدس ۱۵۰۰ از جوانان استان هرمزگان و ۲۰۰۰ نفر از جوانان سیستان و بلوچستان و ۶۵۰۰ نفر از جوانان کرمانی که در مجموع حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر هستند، در رکاب حاج قاسم سلیمانی شهید و فدای رهبر شدند و اکنون کرمان پایگاه مقاومت جهان اسلام شده است.

وی با بیان این مطلب که هلال احمر جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون روسای مختلفی داشته، اظهار کرد: یکی از سرمایه‌های دنیا و آخرت جمعیت هلال احمر، شهدای امدادگر هستند.

فتحیان با یادآوری حضور به موقع جمعیت هلال احمر در بحران‌ها عنوان کرد: امروز سرمایه اجتماعی هلال احمر با قبل قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به به‌روزرسانی تجهیزات جمعیت هلال احمر و ارتباطات بین المللی طی سه سال گذشته را بی‌نظیر دانست و گفت: جمعیت هلال احمر ایران جزء پنج جمعیت هلال احمر بزرگ جهان است.

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، اقدامات هزاران پست امداد و ده‌ها بیمارستان صحرایی و ... در جبهه‌های گوناگون توسط موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت را نیز مورد اشاره قرار داد.

به گفته وی، بیش از ۱۰ هزار نیروی امدادگر، تکنسینین، پزشک و جراح در دوران دفاع مقدس در لشکر ثارالله به کار گرفته شد و هیچگاه لشکر ثارالله استان کرمان با کمبود پزشک و آمبولانس و امدادگر مواجه نبود و در مقاومت دعوا بود.

فتحیان سخنان خود را با یادآوری سخن حاج قاسم سلیمانی که می‌گفت« بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند.» به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان در دفاع مقدس و مقاومت و در حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان، شهید داده است.

به گفته وی، جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس در سمت‌های مختلف خدمت رسانی می‌کرد و اکنون نیز در سنگر خدمت، به مردم کمک می‌کند.

طبق گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، فعالان این جمعیت زنده نگه داشتن یاد شهدا را یک خط برای خود می‌دانند و تلاش دارند تمام برنامه‌های هلال‌احمر در مسیر شهدا باشد.

انتهای پیام

نظر شما