شناسهٔ خبر: 68599415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی ژئوپارک قشم در کنفرانس شبکه ژئوپارک‌های آسیا و اقیانوسیه

هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه ژئوپارک‌های آسیا و اقیانوسیه با حضور و معرفی ژئوپارک قشم در ویتنام آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزار ایسنا، کنفرانس بین‌المللی شبکه ژئوپارک‌های آسیا و اقیانوسیه از ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) به میزبانی ژئوپارک جهانی کائوبنگ در کشور ویتنام برگزار شده است. هدف از آن تبادل تجربیات در اجرای بهتر و مؤثرتر فعالیت‌ها،   توسعه و حفظ ارزش‌های ژئوپارک‌های جهانی، معرفی ظرفیت‌ها، ارزش‌ها و نقاط قوت و همچنین گسترش همکاری کشورها است.

در این کنفرانس بیش از ۵۰۰ نماینده از ژئوپارک‌ها و کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه حضور دارند و نمایندگانی از ژئوپارک جهانی قشم نیز در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی با هدف معرفی ژئوپارک‌های شرکت‌کننده برگزار می‌شود که ژئوپارک جهانی قشم هم در این نمایشگاه برای معرفی جاذبه‌های زمین شناختی، طبیعی و فرهنگی جزیره قشم غرفه دارد.

سجاد اشگرف، مدیر ژئوپارک جهانی قشم که در این رویداد حضور دارد، گفت: ارتباطات متقابل میان ژئوپارک‌های جهانی یونسکو نقش مهمی درتقویت و گسترش برنامه‌های این شبکه دارد. ژئوپارک جهانی قشم به عنوان اولین و قدیمی‌ترین ژئوپارک خاورمیانه به‌واسطه تجربه‌ها و دستاوردهای مهم در حوزه تعامل با جامعه محلی و جلب مشارکت آنها و توانمندسازی زنان محلی و تشویق آنها به راهبری فعالیت‌های ژئوتوریسمی به‌عنوان مرکز توسعه منطقه‌ای ژئوپارک‌های جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

کنفرانس بین‌المللی شبکه ژئوپارک‌های آسیا و اقیانوسیه تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) در ویتنام ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما