شناسهٔ خبر: 68599213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای عالی استان‌ها: طرح هفت ساله‌شدن شورای ششم در راه مجلس است

مشهد- ایرنا- رییس شورای عالی استان های کشور گفت: طرح ۲ فوریتی هفت ساله‌شدن دوره ششم شوراهای اسلامی که پیش از این طرح در شوراهای اسلامی استان‌های خراسان رضوی و سمنان تصویب شده است، به مجلس ارسال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، موسی الرضا حاجی بگلو روز سه شنبه در گفت وگو با  خبرنگار ایرنا افزود: این طرح چندی پیش در شورای اسلامی استان خراسان رضوی و شورای اسلامی استان سمنان تصویب و به شورای عالی استان‌ها ارسال شده بود، که در جلسه امروز، اعضا با ارسال ۲ فوریتی این طرح به مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: این طرح پیشنهادی با توجه به اصلاح ماده ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری و با هدف کاهش هزینه ها و پیشگیری از اتلاف وقت انجام شده است.
وی تصریح کرد: بنده پیشنهاد دادم، در صورتی که طرح هفت ساله شدن دوره ششم شوراها قطعی شود و در مجلس شورای اسلامی رای بیاورد، شهرداران و دهیاران برای این که دوباره شهردار و دهیار بمانند بایستی رای اعتماد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کنند.

حاجی بگلو گفت: در جلسه ای با حضور ریاست جمهوری مقرر شد، رییس شورای عالی استان‌ها به نمایندگی از شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مشاور و دستیار رییس جمهور در هیات دولت حضور پیدا کند، تا در زمینه بسیاری از مصوبات هیات وزیران و هیات دولت در حوزه مدیریت شهری و روستایی اتفاقات خوبی رخ دهد.

رییس جدید شورای عالی استان‌های کشور انتخاب شد

به گزارش ایرنا،«موسی الرضا حاجی بگلو» رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در انتخابات هیات رییسه شورای عالی استان‌های کشور روز سه‌شنبه با اخذ ۴۰ رای به عنوان رییس جدید این شورا انتخاب شد.

پیش از این «شهرام دبیری» رییس شورای عالی استان ها بود که به تازگی به سمت معاون امور مجلس رییس‌جمهور منصوب شده است.

نظر شما