شناسهٔ خبر: 68599094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرستاده سازمان ملل حمله به چادر‌های آوارگان در غزه را محکوم کرد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در غرب آسیا نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه امن در «خان یونس» واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در غرب آسیا حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه بشردوستانه «المواصی» در غزه را که بیش از ۶۰ نفر در پی آن به شهادت رسیدند، محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حملات هوایی مرگبار اسرائیل به یک منطقه پرجمعیت در خان یونس، جایی که آوارگان در آن پناه گرفته بودند را به شدت محکوم می‌کنم».

 ونسلند تاکید کرد که این منطقه به عنوان نقطه «امن» در نظر گرفته شده بود و قوانین بین المللی بشردوستانه «باید همیشه رعایت شود».

مقامات غزه می‌گویند در پی حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در خان یونس دست کم ۶۰ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر مجروح شدند. گفته شده بیشتر این افراد زن و کودک بودند. حمله به «المواصی» در خان یونس در حالی صورت گرفت که این منطقه از اوایل جنگ به عنوان منطقه امن تعیین شده بود و ده‌ها هزار فلسطینی به آنجا پناه برده بودند. 

شاهدان عینی می‌گویند دست کم ۵ موشک به سمت چادر‌های آوارگان شلیک شده و حجم ویرانی آن «فراتر از تصور» است. همچنین گفته شده این حملات سه دهانه به عمق ۷ متر ایجاد کرده و بیش از ۲۰ چادر را زیر شن‌ها مدفون کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما