شناسهٔ خبر: 68598880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری تهران ۲۷ باغ را به بوستان عمومی تبدیل می‌کند

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تملک ۲۷ باغ و تبدیل آن به بوستان عمومی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این باغات و اراضی مشجر در مناطق مختلف پایتخت واقع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین نظری روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه این بوستان‌ها در مناطق (۲، ۷، ۸، ۹، ۱۱، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۲۰) واقع شده است، اظهار کرد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار و حفظ باغات ارزشمند اکولوژیک و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اکنون تملک آنها متعاقب ارزیابی و توافق با مالکان در دست اقدام است تا پس از این مرحله برای استفاده شهروندان به بوستان عمومی تبدیل شوند.

وی به تملک باغات برای احداث بوستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و ادامه داد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار و حفظ باغات ارزشمند اکولوژیک در سال ۱۴۰۲ نیز سه قطعه ملک و یک مورد باغ در مناطق (۱۶- ۱۷- ۸- ۱۵) تملک شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره توسعه جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران نیز افزود: با تلاش سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران مساحت جنگل‌کاری و کمربند سبز پیرامون شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۴۸ هزار و ۲۴۰ هکتار رسیده است.

شهرداری تهران ۲۷ باغ را به بوستان عمومی تبدیل می‌کند

عبور کمربند سبز تهران از مرز ۵۰ هزار هکتار

نظری اضافه کرد: امسال سه هزار هکتار جنگل‌کاری با استفاده از گونه‌های مثمر و غیرمثمر و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی هوشمند آبیاری زیرسطحی احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید و در مجموع مساحت جنگل‌کاری و کمربند سبز پیرامون شهر تهران از مرز ۵۰ هزار هکتار عبور خواهد کرد.

وی به عرصه‌های پیش بینی شده برای توسعه جنگل‌کاری در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: اراضی جنوب آرادکوه (شرق جنگل‌کاری بیجین)، اراضی شهر آفتاب، اراضی غرب کلاغاییه، اراضی انتهای بلوار هجرت، اراضی مشرف به سد ماملو، اراضی سعید آباد، اراضی غرب پارچین، اراضی شمال پایانه شرق، اراضی شهرک دفاع مقدس، اراضی بنیاد تعاون فراجا و اراضی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عرصه‌های پیش بینی شده برای توسعه جنگل‌کاری در سال ۱۴۰۳ است.

نظر شما