شناسهٔ خبر: 68598839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کنعانی: انتشار اخبار غلط درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، با هدف مخفی‌سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیرقانونی غرب از نسل‌کُشی در غزه است

سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت که «انتشار اخبار غلط درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، با هدف مخفی‌سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیرقانونی غرب از نسل‌کُشی در غزه است».

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت که «انتشار اخبار غلط درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، با هدف مخفی‌سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیرقانونی غرب از نسل‌کُشی در غزه است».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت که «به‌رغم ادعاهای صلح‌طلبی و مخالفت‌های لفظی مقامات آمریکایی با تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، حمایت‌های تسلیحاتی دولت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه و کرانه غربی ‎فلسطین، به‌طور بی‌وقفه و به شکل گسترده ادامه یافته است».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همزمان با انتشار خبر ورود پانصدمین هواپیمای آمریکایی حامل انواع تسلیحات مرگبار به فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی که گفته می‌شود میزان این کمک‌ها تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار تن شده است، اعلام شد که آمار نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین طی ۱۱ ماه اخیر به ۴۱ هزار نفر رسیده است؛ این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از قربانیان این جنایات ضد بشری را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند. 

او تصریح کرد: بر اساس آمارهای جدید منتشره، رژیم صهیونیستی به طور متوسط بر سر هر فلسطینی ساکن نوار غزه ۳۶ کیلوگرم بمب و موشک ریخته که یک رکورد جهانی از سبعیت و وحشی‌گری به حساب می‌آید و در قیاس با جنایات سفاک ترین رژیم‌های تاریخ بشر بی‌سابقه است.

کنعانی در ادامه نوشت «برخی دیگر از کشورهای اروپایی و غربی که آن‌ها نیز خود را همانند دولت آمریکا پرچمدار دفاع از ‎حقوق‌بشر در سطح جهانی و حامی اجرای کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی معرفی می‌کنند» اما «با ارسال انواع بمب‌ها و تسلیحات مرگبار، به تقویت نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی طی یازده ماه گذشته کمک کرده‌اند».

سخنگوی وزارت خارجه ایران تایکد کرد که «تردیدی نیست که ادامه ارسال تسلیحات و تقویت ماشین نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی، مغایر با تعهدات روشن جامعه جهانی برای جلوگیری و مجازات عاملان نسل‌کُشی مطابق با کنوانسیون نسل‌کُشی ۱۹۴۸ است که بر اساس آن کشورها مسئولیت‌های روشنی برای جلوگیری از نسل‌کُشی، مجازات عاملان و به تبع آن کسب اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات آن‌ها برای ارتکاب نسل‌کُشی دارند».

او با اشاره به اتهام‌زنی‌ها به ایران درباره انتقال تسلیحات به روسیه بار یاستفاده در جنگ اوکراین نوشت: انتشار اخبار غلط و گمراه کننده درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، صرفا یک اقدام زشت تبلیغاتی و دروغ با هدف مخفی‌سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیرقانونی آمریکا و برخی کشورهای غربی از نسل‌کُشی در نوار غزه است.

کنعانی تاکید کرد که «این‌گونه دروغ پراکنی‌ها نباید سبب انحراف توجهات جامعه جهانی از مسئولیت آن‌ها برای تلاش جهت توقف ماشین جنایت جنگی و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن حامیان این رژیم گردد».

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما