شناسهٔ خبر: 68597641 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«خیابانی در مسیر آزادی» به آنتن می‌رسد/ بازگشت «صد در صد» و «جعبه سیاه»

تهران- ایرنا- مستند سینمایی «خیابانی در مسیر آزادی» به تهیه‌کنندگی سعید الهی، چهارشنبه ۲۱ شهریورماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. بازگشت مسابقه «صد در صد» به شبکه دو، پخش برنامه زنده «بچه ها بیایید تماشا» برای خردسالان و کودکان و ساخت فصل دوم «جعبه سیاه» از دیگر اخبار امروز تلویزیون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند سینمایی «خیابانی در مسیر آزادی» به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و حسین تورنگ و تهیه‌کنندگی سعید الهی، چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند با بازخوانی اسناد و بازنمایی تصاویر مربوط به یکی از مهمترین مقاطع تاریخی، درصدد روشنگری پیرامون نقش دشمنان سلطه‌گر و عوامل داخلی آن‌ها در سرکوب آزادی‌خواهان مسلمان به ویژه روحانیت روشنفکر دینی است.

«خیابانی در مسیر آزادی» ضمن اشاره به زندگی شخصی شیخ محمد خیابانی، بر رویکرد سیاسی محمد خیابانی که همزمان با دوره مشروطه، برای برقراری عدالت و رهایی کشور از دست استعمارگران، تلاش بسیار کرد و سرانجام در این مسیر به شهادت رسید، تمرکز دارد.

این مستند محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه ساعت ۱۷ از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

دیگر عوامل این مستند عبارتند از: تحقیق و نگارش: حسین تورنگ، فیلمبردار: علیرضا اسدنژاد، تدوین و گرافیک: عباس عسگری انگجی، صدابردار: یاشار همتی، گوینده متن: همایون ظفرپور.

بازگشت «صد در صد» به شبکه دو

مسابقه «صد در صد» اولین مسابقه زنده تلفنی است که به شکل تصویری با شرکت‌کنندگان از منزل خودشان در هر کجای ایران ارتباط برقرار می‌کند.

این مسابقه میزبان شرکت‌کنندگان از شهرهای مختلف است که از منزل یا محل کار خود در مسابقه شرکت می‌کنند. پاسخ پرسش‌های این مسابقه از تعداد زیادی از مردم پرسیده می‌شود و شرکت‌کنندگان برخلاف سایر مسابقات پرسش و پاسخی که به‌دنبال جواب صحیح و اطلاعات عمومی هستند، باید نظر مردم راجع به موضوعات مختلف را حدس بزنند.

«خیابانی در مسیر آزادی» به آنتن می‌رسد/ بازگشت «صد در صد» و «جعبه سیاه»

این مسابقه در هر قسمت تا ۵۰‌ میلیون تومان به شرکت‌کنندگان هدیه می‌دهد.

مسابقه خانوادگی «صد در صد» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان شبکه دو است.

«بچه ها بیایید تماشا» با عروسک لاکی

برنامه زنده «بچه ها بیایید تماشا» با محوریت آموزش مهارت های زندگی به خردسالان و کودکان به زودی از آنتن شبکه تهران پخش می شود.

این برنامه شاد و جذاب ویژه خردسالان و کودکان با رونمایی از شخصیت عروسکی جدید لاکی با بازی امیر حسین انصافی خواهد بود.

«خیابانی در مسیر آزادی» به آنتن می‌رسد/ بازگشت «صد در صد» و «جعبه سیاه»

برنامه «بچه ها بیایید تماشا» با هدف یادگیری مهارت های زندگی برای خردسالان و کودکان در قالب آیتمی های نمایشی، مسابقه و بازی است که موضوعاتی مثل تشخیص رنگ ها، فصل ها، مهارت های عاطفی و... را آموزش می‌دهد.

همچنین این برنامه با پخش انیمیشن های روز دنیا سعی می کند تا با مخاطب تعامل لحظه ای داشته باشد و از طریق طراحی وب سایت اختصاصی برنامه، مخاطب حین دیدن برنامه بتواند آنلاین در مسابقه شرکت کند.

برنامه «بچه ها بیایید تماشا» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه تهران به تهیه کنندگی فاطمه شیرازی مقدم و نویسندگی و کارگردانی هستی حق جویی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته حوالی ۱۳:۴۵ تا ۱۵ در ۳۰ قسمت تقدیم نگاه کودکان و خردسالان می شود.

«جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود

این بار نه جعبه سیاه هواپیما بلکه «جعبه سیاه» شبکه افق با گفت‌وگوی چالشی با مهمانان از راز مگوی آنان پرده می‌دارد.

در پرواز از همان لحظه‌ای که هواپیما می‌خواهد پایش را از زمین بردارد و اوج بگیرد، تا وقتی که بخواهد فرود بیاید، تمام ریز و درشت اطلاعات از قبیل ارتفاع، زمان، سرعت و صدا در قطعه‌ای به نام جعبه سیاه ثبت و ضبط می‌شود.

حال این «جعبه سیاه» مقابل آدم‌هایی قرار گرفته، که نه در روز مبادا بلکه الان پرده از راز مگوی چهره‌ها بر می‌دارد. صحبت‌هایی که بخشی‌اش در تدوین کار حذف شده و به پخش نرسیده است و بخش‌هایی که برای اولین‌بار مقابل دوربین گفته شده است.

برنامه گفتگو محور «جعبه سیاه» در سری جدید از برنامه با مهمانانی جذاب مهمان خانه شما مخاطبان می‌شود.

برنامه جنجالی گفت‌وگو محور «جعبه سیاه» یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۱ و تکرار روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ و ۱۸ به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

نظر شما