شناسهٔ خبر: 68597489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرماندار سنندج:

گراميداشت هفته دفاع مقدس با تأکيد بر انتقال فرهنگ ايثار به نسل جوان در سنندج

صاحب‌خبر -
گراميداشت هفته دفاع مقدس با تأکيد بر انتقال فرهنگ ايثار به نسل جوان در سنندج
خبرگزاری آریا-فرماندار سنندج، بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و خواستار برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس با رویکرد مردمی و انتقال این فرهنگ به نسل جوان شد.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ حسن عسکری در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان سنندج اظهار داشت: شهدا در روزهای سخت با شجاعت در برابر دشمنان ایستادند و جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند و این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در طول 8 سال جنگ تحمیلی، یادگارهای ارزشمندی از ایثار و فداکاری را در تاریخ ایران به ثبت رسانده است.
وی در ادامه افزود: جنگ به خودی خود امری ناخوشایند و همراه با خشونت است، اما دفاع مقدس برای کشور و انقلاب اسلامی برکات زیادی به همراه داشت. این دفاع موجب شد که ما به خودکفایی برسیم و ابهت قدرت‌های شرق و غرب را در هم بشکنیم.
عسکری با تأکید بر اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، گفت: لازم است برکات دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود و از شهدا و سیره اخلاقی آنها برای جوانان یاد کنیم. اگرچه در طول سال باید از شهدا یاد کنیم، اما هفته دفاع مقدس فرصتی ویژه برای پرداختن به این موضوع است.
وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در برنامه‌های این هفته حضوری فعال داشته باشند و فضاهای شهری و اداری را با محوریت دفاع مقدس مزین کنند.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری برنامه‌ها به صورت مردمی و با محوریت جوانان اشاره کرد و گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در یک روز مشخص در بخش‌ها و روستاها حضور پیدا کرده و پروژه‌های شاخص را افتتاح کنند. همچنین یادواره شهدا در مناطقی که تاکنون برگزار نشده، برنامه‌ریزی و اجرا شود و دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی بنیاد شهید با دو خانواده شهید مرتبط با حوزه خود دیدار کنند.
در این جلسه، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، نیز با تأکید بر ادامه راه شهدا گفت: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم ادامه راه شهدای بزرگوار است و خواست اصلی شهدا از مسئولان، خدمتگزاری به مردم است.
وی از تمامی دستگاه‌ها و مسئولان خواست تا در این مسیر گام بردارند و برنامه‌های هفته دفاع مقدس را با اخلاص اجرا کنند.
در پایان این جلسه، فرمانده سپاه سنندج روزشمار هفته دفاع مقدس و برنامه‌های اجرایی شهرستان را تشریح کرد و از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، یادواره‌های شهدا و افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان خبر داد.

نظر شما