شناسهٔ خبر: 68597116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل:

پرداخت تسهیلات توسعه تعاون در استان اردبیل ۷۱ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: این بانک در سال جاری چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال پرداخت کرده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷۱ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان اردبیل، عادل کریمی روز سه‌شنبه در نوزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر استان اردبیل اظهار کرد: سهم بخش تعاون استان اردبیل از میزان تسهیلات پرداختی ۶۲ درصد بوده است.

وی افزود: مجموع تعهدات محقق شده بانک توسعه تعاون اردبیل اعم از پرداخت تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و نظایر آن ۱۲ هزار میلیارد ریال است که چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به صدور ضمانت‌نامه و ۲ هزار میلیارد ریال مربوط به اوراق است.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون استان اردبیل امسال یک هزار و ۶۷۲ فقره تسهیلات پرداخت کرد که ۴۵۰ میلیارد ریال از محل تفاهم‌نامه سه‌جانبه و ۲۵۰ میلیارد ریال از سهمیه کشوری برای حمایت از بخش تولید و اشتغال بوده و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در مرحله تکمیل پرونده و پرداخت است.

مدیر شعب توسعه تعاون استان اردبیل همچنین از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل ماده ۵۲ خبر داد و گفت: سهم برخورداری بخش تعاون از تسهیلات پرداختی از این محل نیز ۵۰ درصد بوده است.

کریمی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون به دلیل حضور در اکثر قراردادهای عاملیت، از توانمندی و ظرفیت فراوانی برای حمایت از تولید و مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی دارد و منابع ابلاغی بند الف تبصره ۱۸ بانک توسعه تعاون در بخش گردشگری ۱۵۲ درصد و در بخش‌های کشاورزی ،صنعت و معدن و تعاون ۱۰۰ درصد تصویب و پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات توسعه تعاون در استان اردبیل ۷۱ درصد افزایش یافت تجلیل از تعاونگران برتر استان اردبیل

بانک توسعه تعاون استان اردبیل در پرداخت تسهیلات تولید پیشرو است

یاسر عبداللهی عابد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل هم در این مراسم از حضور جدی و مشارکت فعال بانک توسعه تعاون در اجرا و تکمیل طرح‌های اقتصادی استان قدردانی کرد.

وی گفت: بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان به ویژه در بخش تعاون و گردشگری جزو بانک‌های پیشرو بوده و فعالانه عمل کرده است.

وی با اشاره به تقویت روز به روز صنعت گردشگری در استان به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی، همکاری بانک توسعه تعاون استان اردبیل در تکمیل و افتتاح پروژه‌های گردشگری هتل دومان خلخال و متل قدوس سرعین را تحسین‌برانگیز خواند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بانک توسعه تعاون، بانک تخصصی بخش تعاون است و تمرکز این بانک و تعاونگران بر تعاملات دوسویه برای رونق بخش تعاون باید تقویت شود زیرا توسعه بخش تعاون در ایجاد اشتغال و پیشرفت اقتصادی استان نقش پررنگی دارد.

در پایان این جلسه از ۱۱ تعاونی برتر استان با اعطای الواح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

به گزارش ایرنا ، ۲ هزار و ۳۶ شرکت تعاونی در استان اردبیل فعال یا در دست اجراست ، تعداد اعضای تعاونی‌های استان بدون احتساب تعاونی‌های سهام عدالت افزون بر ۱۰۰ هزار نفر است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما