شناسهٔ خبر: 68596559 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی از آیفون ۱۶ با قابلیت‌های هوش مصنوعی

تهران- ایرنا - شرکت اپل تازه‌ترین نسل از دستگاه‌های مارکی (marquee) خود را در همراهی با آینده و توسعه هوش مصنوعی، همچنین چگونگی وارد شدن آن در این محصولات رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از اسکریپس‌نیوز، در این مراسم نزدیک به دو ساعته با حضور تیم کوک مدیر اجرایی اپل که زنده پخش (اینترنتی) شد، این شرکت مصرف کنندگان را با خط جدیدی از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۶، ساعت‌های اپل و مواردی آشنا کرد که همگی حول فناوری هوش مصنوعی جدید این شرکت توسعه داده شده است.

اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان جهانی در ماه ژوئن (تیر) از فناوری هوش مصنوعی مولد خود موسوم به اپل اینتلیجنس رونمایی کرد. این فناوری به کاربران آیفون در زمینه‌های مختلف از تصاویر و ای‌میل گرفتا تا «جن‌موجی» (Genmoji) یا ای‌موجی‌های خاص اپل بر اساس توصیف کاربران، یاری خواهد رساند.

اپل اینتلیجنس همچنین قادر خواهد بود تا ایمیل‌ها را در صندوق دریافتی (اینباکس) شما اولویت‌بندی کند و پاسخ‌های ایمیل را تهیه کرده و خلاصه‌ای از صوت‌های ضبط شده یا یادداشت‌ها تهیه کند.

با این حال توانایی‌های هوش مصنوعی جدید «اپل اینتلیجنس» بطور فوری از هم‌اکنون در دسترس نخواهند بود. این شرکت اعلام کرد که انتشار برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را ماه آینده از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان بتا شروع خواهد کرد و امیدوار است تا پایان سال جاری و اوایل سال ۲۰۲۵ این کار را گسترش دهد.

رونمایی از آیفون ۱۶ با قابلیت‌های هوش مصنوعی

گوشی‌های جدید آیفون۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس شرکت اپل با صفحه‌های ۶.۱ یا ۶.۷ اینچی با یک بدنه آلومینیومی با طراحی دوربین دوگانه عمودی ارائه شده است. اپل می‌گوید این مدل‌های جدید با تراشه جدید A۱۸ برای پردازشگری سریع‌تر و یادگیری ماشین بهینه‌سازی شده و نسبت به مدل‌های قبلی آیفون حافظه سیستم بیشتری دارند.

همه مدل‌های آیفون ۱۶ دکمه Action Button را به جای دکمه «بی‌صدا» دارند. آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با قیمت ۷۹۹ دلار و ۸۹۹ دلار ارائه شده و ۱۲۸ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه دارند و در رنگهایی از جمله مشکی، سفید، صورتی، کله‌غازی ارائه می‌شود.

رونمایی از آیفون ۱۶ با قابلیت‌های هوش مصنوعی

آیفون۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس همانند مدل‌های قبلی هستند اما با صفحه نمایش اندکی بزرگ‌تر ارائه شده و با استفاده از تیتانیوم درجه بالا برای حداکثر دوام ساخته شده اند. قیمت‌ آنها از ۹۹۹ دلار و یک هزار و ۱۹۹ دلار شروع میشود و از ۱۲۸ گیگابابیت تا ۱ ترابایت حافظه دارند.

اپل همچنین از خط جدید ساعت‌های اپل واچ رونمایی کرد که توانایی‌های پیشرفته و طول عمر بیشتر باطری را ارائه می‌دهد، قیمت آنها از ۲۴۹ دلار برای مدل «اس ای» (SE) شروع می‌شود و تا ۴۳۹۹ دلار برای سری ۱۰ می‌رسد.

نظر شما