شناسهٔ خبر: 68596408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

راه‌اندازی ۶ مرکز حمایت از کودکان و زنان در استان قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین از راه‌اندازی شش مرکز حمایت از کودکان، زنان و خانواده در کلیه شهرستان‌های این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی فولیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مناسب پیش‌بینی شده توسط قانونگذار در جهت تقویت، حمایت و تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: مطابق قانون قوه قضائیه موظف به ایجاد و راه اندازی دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان، ایجاد و تقویت دفاتر حمایت از زنان و خانواده و نیز ایجاد سازوکار مناسب با مصالح خانواده و کودک جهت ملاقات والدین با اطفال است.

وی افزود: در همین راستا شش مرکز حمایت از کودکان، زنان و خانواده در کلیه شهرستان‌های استان قزوین با همکاری دستگاه‌های مرتبط با حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی حوزه کودکان، زنان و خانواده‌ها راه‌اندازی و ایجاد شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان قزوین با بیان اینکه از جمله اقدامات اثربخش این دفاتر ایجاد صلح و سازش بین زوجین طلاق گرفته و یا در شرف طلاق است، خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات این دفاتر در جهت ایجاد توافق، صلح و سازش پایدار بین زوجین دارای فرزند مشترک که متارکه کرده بودند، از ابتدای سال جاری هفت زوج در شهر قزوین به زندگی مشترک بازگشتند.

فولیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دفاتر حمایت از کودکان، زنان و خانواده تاکید کرد: پیگیری در خصوص صدور اسناد هویتی برای کودکان و نوجوانان فاقد شناسنامه، ارائه خدمات روانشناختی و حقوقی به مراجعان از جمله خدمات این دفاتر است.

وی ادامه داد: پیگیری برای ثبت نام کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت دارای استعداد ورزشی جهت ثبت نام در سالن‌های ورزشی به صورت رایگان هم از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط این دفاتر از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

نظر شما