شناسهٔ خبر: 68594891 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

بسترهای اقامه نماز را برای دانش‌آموزان مهیا کنیم

تهران -ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد بسترهای اقامه نماز برای دانش‌آموزان بیان کرد: افزایش معرفت دینی دانش‌آموزان با جریان سازی‌های فرهنگی میسر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش و پرورش که با حضور اعضای ستاد و حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در محل این وزارتخانه برگزار شد بیان کرد: صحبت کردن درباره نماز رزق ارزشمندی است و خدا را بابت این نعمت شاکر هستیم.

وی ادامه داد: آقای قرائتی از برکات و پرچم داران نماز در سراسر کشور هستند.

کاظمی با اشاره به اهمیت فرهنگ ترویج نماز افزود: با خود و خدای خود عهد بسته‌ام که ترویج نماز مهمترین ماموریتم در این وزارتخانه باشد .البته ماموریت‌هایی دیگری هم هست که از آنها غافل نیستم.

وی ادامه داد: دو راهبرد نماز و انفاق از مهمترین فضایل قرآنی به شمار می‌آیند زیرا نماز انسان ساز، جامعه ساز است و انفاق جامعه ساز نیز انسان‌ساز محسوب می‌شود.

به گفته کاظمی؛ اگر بتوانیم درک درستی از فلسفه خلقت داشته باشیم، مطمئنا ترویج فرهنگ نماز را مهمترین ماموریت خود تلقی خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت وظیفه تمهید مقدمات و اشاعه فرهنگ اقامه نماز را داریم.

وی ادامه داد: ترویج نماز و انفاق دستور العملی و اجبار بردار نیست لیکن همه مکلفیم تمام تلاش مان را مصروف داریم و تمهیدات را برای اقامه نماز فراهم کنیم.

به گفته وی؛ قطعا نماز اجبار بردار نیست.زیرا این عمل، قلبی و اعتقادی است و باید با معرفت وجودی به آن برسیم. بنابراین ضرورت دارد زمینه‌ها و بسترهای اقامه نماز برای دانش آموزان مهیا شود.

نظر شما