شناسهٔ خبر: 68594370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کسری آب آشامیدنی سبزوار با هوشمندسازی شبکه مدیریت می‌شود 

سبزوار- ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: شهر سبزوار با کمبود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه است که این میزان با هوشمندسازی شبکه توزیع آب مدیریت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین ریاضی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به ۱۴ هزار متر اصلاح و توسعه شبکه آب در پنج ماهه نخست امسال اظهار کرد: از این میزان ۱۰ هزار و ۷۸۴ متر مربوط به اصلاح شبکه و سه هزار و ۵۰۶ متر مربوط به توسعه شبکه بوده است.

وی افزود: با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر و به منظور تامین آب شرب مصرفی مشترکان، نسبت به اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در این شهرستان اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور و در این مدت ۸۴۰ فقره انشعاب آب نیز نوسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: به مدار درآوردن هشت حلقه چاه کلوت، تجهیز چهار حلقه چاه حفر شده در دشت «بفره»، شتاب‌بخشی به بهره‌برداری از مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در حال ساخت، حفر چاه در مجتمع رسالت و مجتمع امام علی (ع) و روستاهای «سنگ کلیدر، دروک، دامرود و کراب»، بهسازی چاه روستای «فیلشور» و اصلاح شبکه آب در شهر و روستاها به طول ۳۰ کیلومتر از دیگر برنامه های در دست اجرای این شرکت است.

۱۴۳ هزار و ۳۷۲ مشترک آب و ۱۰۷ هزار و ۲۵۱ مشترک فاضلاب زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب سبزوار قرار دارند و اکنون همه جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند و حدود ۹۷ درصد پهنه سه هزار و ۷۵۴ هکتاری این شهر نیز به شبکه فاضلاب متصل شده است.

آب آشامیدنی شهر سبزوار از طریق ۴۰ حلقه چاه تامین می شود که با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما