شناسهٔ خبر: 68594211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا تداوم انقلاب را به دنبال دارد

سید پوریا مسلمی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا سبب تقویت تداوم و ماندگاری انقلاب می‌شود. 

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رضا نوری امروز (۲۰ شهریور ماه) در شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از دین پیامبر اسلام با قیام عاشورا بقا پیدا کرد و خون حسین بن علی و شهدای آن واقعه سبب ماندگاری اسلام شد. 

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی ما تداوم داشته باشد، راه آن ادامه دادن مسیر شهدا و توجه به جانفشانی‌هایی است که شهدا انجام دادند. شعائر انقلاب نباید فراموش شود و در این مسیر، برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی اهمیت بسیاری دارد که باید در آن از توان نیروهای جهادی نیز استفاده کرد. 

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: باید تصویری واضح از دوران دفاع مقدس برای نسلی که آن دوران را ندیده است، ایجاد کنیم.

محمدرضا حسین‌نژاد ادامه داد: برای ایجاد تصویری واضح از دفاع مقدس در نسل جدید، برگزاری یادواره‌ها، بویژه کنگره‌های استانی و ملی اهمیت بسیاری دارد که باید در آن‌ها از تجربه‌های سایر کنگره‌های برگزارشده در کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه‌ها سبب اثربخشی مثبت و جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی و تهاجم فرهنگی دشمنان به مردم ما می‌شود، اظهار کرد: باید طرحی نو در برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی وجود داشته باشد تا خروجی آن یک تاثیرگذاری مثبت باشد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی نیز بیان کرد: راه و روش شهدای ما، شناخت صحیح دین خدا تبیین و دفاع از آن بود و ما باید این مسیر را ادامه دهیم. 

سردار فرجی افزود: انقلاب اسلامی با برگزاری رویدادهایی از جمله کنگره‌های شهدا تداوم پیدا می‌کند. برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی یک کار سنگین و ملی است که تلاش بسیاری را می‌طلبد تا بتوانیم فضای استان را معنوی و متناسب با کنگره تغییر دهیم.

به گزارش ایسنا، قرار است پاییز سال آینده خراسان شمالی دومین کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان را برگزار کند.

انتهای پیام

نظر شما