شناسهٔ خبر: 68594206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در بررسی گزارش حسابرسی شرکت صنایع و مشاغل تهران مطرح شد

روزبازارها نظم پیدا کند/ دستفروشی در چهارراه ولیعصر به یک بحران تبدیل شده بود

مژگان انصاری

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی گزارش حسابرس برای شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای سال ۱۴۰۲ را روی میز بررسی خود قرار دادند و حبیب کاشانی پس از استماع گزارش حسابرس، گفت: اموال این شرکت قدیمی است و اگر قیمت‌گذاری آن به روز شود این شرکت از ورشکستگی خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در معابر شاهد رفتار سلیقه‌ای هستیم، گفت: در آستانه عید روزبازارهایی در سطح شهر راه‌اندازی شد؛ اما تعطیل شد و این رفتارهای سلیقه‌ای موجب ایجاد تبعیض شد و این در حالیست که باید ایجاد روزبازارها نظم پیدا کند.

در ادامه مهدی اقراریان با تأکید بر اینکه دستفروشی در چهارراه ولیعصر به یک بحران تبدیل شده بود؛ اما حالا جمع‌آوری دستفروشان کاملا محسوس است، گفت: این نشان می‌دهد که شهرداری اگر قرار باشد کاری را انجام دهد توان آن را دارد.

وی با اشاره به ترافیک روز گذشته تهران با بیان اینکه با یک ترافیک غیرقابل قبول مواجه بودیم، به‌گونه‌ای که مسیر یک دقیقه‌ای را ۲۰ دقیقه‌ای طی کردیم، گفت: در برخی از معابر شاهد آن هستیم که در یک لاین گاری‌ها، یک لاین موتورها و خودروها متوقف می‌شوند و وانت‌بارها نیز زیر تابلوهای توقف ممنوع به صورت مستمر پارک می‌کنند و حتی به عنوان انباری از آنها استفاده می‌شود. از شرکت ساماندهی مشاغل و پلیس تقاضا می‌کنیم که این موضوع را حل کنند و اینگونه نباشد که هر فردی در هر جایی بساط‌گستری کنند و حتی اجازه نمی‌دهند شهروندان به راحتی در پیاده‌روها تردد داشته باشند.

در ادامه سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در تمام دوره‌های شهرداری تهران، سد معبر و دستفروشی رها شده بود، گفت: چه رسیدگی به وضعیت دستفروشان اعم از دستفروش واقعی، اتباع و حتی مافیای دستفروشی رها شده بود که با پیگیری شهردار و شورای شهر، ساماندهی دستفروشان در دستور کار قرار گرفت و ۲۰ نقطه تهران به عنوان نقاط بحرانی شناسایی شدند و جلسات زیادی را در داخل شهرداری و با مجموعه‌های بیرونی برگزار کردیم و حداقل ۱۵ نقطه را از وضعیت بحرانی خارج کردیم و نقاطی همچون شوش، خیابان ولیعصر، تهرانسر، تجریش و... ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه نیروی شرکت شهربان و حریم‌بان در اختیار مناطق هستند و این در حالی است که بودجه ما در سال جاری پنج میلیارد تومان هم کاهش داشته است، گفت: در سال قبل ۱۰ هزار رأی ماده ۲۰ بازبینی شده و گزارش آن را هم به شورای شهر ارسال کردیم.

بیگی با تأکید بر اینکه در مورد ساخت پمپ بنزین‌ها مناطق هر زمینی را به ما دادند در آن پمپ بنزین دادند، گفت: هفت جایگاه زیر نظر شهرداری تهران در حال سرویس‌دهی به مردم است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر پس از بحث و بررسی به گزارش حسابرسی شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران برای سال مالی ۱۴۰۲ رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

نظر شما