شناسهٔ خبر: 68593941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

قرار دادن موبایل در جیب به سلامت مردان آسیب می‌زند

خبرگزاری ایسنا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ناباروی در مردان سیگاری ۲۲ درصد بیشتر است. همچنین امواج الکترومغناطیسی موجب آسیب به اسپرم‌ها می‌شود بنابراین توصیه می‌شود مردان از قراردادن تلفن همراه در جیب پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مونا اسمی گفت: مصرف سیگار، الکل و دخانیات باعث کاهش تعداد و کیفیت اسپرم می‌شود.
وی افزود: همچنین حمام داغ و سونا و جکوزی، عفونت‌ها، لباس زیر تنگ و مواد مصنوعی که در برخی لباس‌های زیر به کار می‌رود باعث کاهش اسپرم می‌شود.

وی با بیان اینکه ترکیبات استروئیدی که در باشگاه‌ها ورزشی استفاده می‌شود بر قدرت باروری مرد تاثیر منفی دارد، گفت: مصرف سبزیجات مثل هویج، کاهو، اسفناج  و گوجه فرنگی می‌تواند باعث قدرت حرکت و بهبود شکل اسپرم شود.  

اسمی گفت: ورزش‌های هوازی باعث کاهش استرس و افزایش متابولیسم بدن شده که در باروری مردان موثر است. مصرف آب کافی حداقل  هشت لیوان در روز هم موجب بهبود کیفیت اسپرم می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان افزود: موز سرشار از مواد مغذی است  که باعث افزایش  تعداد اسپرم شده و  تنظیم هورمون‌های جنسی را نیز بهتر می کند.

اسمی در پایان خاطرنشان کرد: امواج الکترومغناطیسی موجب آسیب به اسپرم‌ها می‌شود بنابراین توصیه می‌شود مردان از قراردادن تلفن همراه در جیب پرهیز کنند.

نظر شما