شناسهٔ خبر: 68593753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عراقچی:

تعیین عراق به عنوان مقصد اولین سفر رئیس‌جمهور، نشان‌دهنده عمق روابط دو کشور است

عراقچی: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفر رئیس‌جمهور به عراق از بغداد آغاز می‌شود و شامل بصره و اربیل نیز می‌شود و سفر به نجف و کربلا هم در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الفرات با اشاره به سفر روز پزشکیان به عراق این سفر را بیانگر عمق روابط دو کشور دانست و گفت: تعیین عراق توسط رئیس‌جمهور ایران به عنوان اولین کشوری که به آن سفر می‌کند، نشان دهنده عمق روابط برادرانه میان دو کشور است.

وی افزود: این سفر از بغداد آغاز می‌شود و شامل بصره و اربیل نیز می‌شود و سفر به نجف و کربلا هم در دستور کار قرار دارد.

عراقچی یادآور شد: ما از اقدامات عراق علیه گروه‌هایی که ایران را از خاک این کشور هدف قرار می‌دهند، خرسندیم و دائماً با طرف عراقی درباره اجرای بهینه توافقنامه امنیتی منعقد شده در سال ۲۰۲۱ در حال رایزنی هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما با عراق در مسیر درستی برای کنترل مرزها و مقابله با گروه‌های خرابکار حرکت می‌کنیم، گفت: از ابتکارات عراق برای میانجیگری در کاهش تنش‌ها در منطقه استقبال کرده و در همین راستا از میزبانی پنج دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی قدردانی می‌کنیم. می‌خواهیم شاهد توسعه، رشد و شکوفایی و قوی شدن عراق در مرزهای خود باشیم و هر پروژه اقتصادی که به این هدف برسد از حمایت ما برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما