شناسهٔ خبر: 68593379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بیرجند:

آشنایی با آرمان‌های انقلاب نیاز به اطلاع‌رسانی دارد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در کنار همه تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ها باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد تا نسل‌های مختلف با آرمان‌های انقلاب بیش از پیش آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: اطلاع‌رسانی‌ها باید فنی و فراوان شود که نوجوان ما بلافاصله بتواند مقایسه کند که تمدن در ایثار، خدمت و از خودگذشتگی است یا در آدم‌کشی که خانه و بیمارستان‌ها را نابود و بر سر مردم آوار کردند، جوانان به سادگی می‌توانند اینها را مقایسه و تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم در زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف هستیم اما دشمن از هر فرصتی بهره برده و برای جوانان شبهه‌انگیزی می‌کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه موضوعات مربوط به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی به‌جا است مسأله اصلی در این قضییه بازگشت به تمدن اسلامی است اظهار کرد: در جبهه نظامی امروز دنیا به ۲ قطب عدل و ظلم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه عدل پایگاه‌های مقاومت علیه استعمارگران و ستمگران شده است ادامه داد: چیزی پشت پرده نمانده و دشمنان ماهیت خودشان را پیش از اعداد، ارقام، بیان و کلام مشخص کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همین قضیه در جبهه فرهنگی نیز وجود دارد انواع خدمات از نوع کار بسیجیان، خدمتگزاران به اربعین یا آنچه در طول سال مردم در ایران یا خارج ایثار می‌کنند و مدیریت جهان بشری را بر اصل محبت قرار می‌دهند، این درست در یک دنیای دو قطبی در مقابل همان چیزی است که آنها شانس خود را در کشتار، نابودی، ویرانی، محاصره آب و خوراک و نان و دوای مردم می‌دانند.

وی تاکید کرد: این مسأله از اهمیت بسیار فوق العاده‌ای برخوردار است در حالیکه که اینها با هم گره خورده است، برخی افراد این مهم را با بیان رسا از اهل بیت، برخی با شعار، برخی با حضور در راهپیمایی اربعین و عده‌ای نیز به صورت میدانی این مطالب را بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آیا نمی‌شود به جای اینهمه ظلم و ستم همه دنیا را با محبت اداره کرد؟ اگر در بخشی این مهم انجام شده یعنی شدنی است، وقتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر جمعیت به سمت کربلا می‌روند یا عده‌ای جامانده آن را در سرزمین خود تکرار می‌کنند یعنی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حب و بغض اصل دین است تصریح کرد: ما به سوی تمدنی که آرمان انقلاب اسلامی است حرکت می‌کنیم و این مسأله جدی و میدانی بوده نه صرفا تئوری، موضوعی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی نیز مدنظر بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: بعد از اغتشاشات شیطانی در خصوص فوت مهسا امینی که ۱۰۰ ها نفر بی گناه به شهادت رسیدند و آسیب‌های اقتصادی ایجاد شد، یک بیداری برای مردم به خصوص جوانان حاصل شد.

وی یکی از زمینه‌های آگاهی مردم اطلاع رسانی است افزود: اطلاع رسانی به مردم باید تشکیلات مستقل داشته باشد تا مردم در جریان قرار بگیرند و آگاه شوند.

امام جمعه بیرجند خطاب به مسئولان بسیج سازندگی گفت: کاری که شما متصدی آن هستید یک مسأله ریشه‌ای از مکتب انبیا تا ظهور حضرت مهدی(عج) است و امروز گذر زمان به سمت این تمدن در حرکت است.

نظر شما