شناسهٔ خبر: 68593364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله بزرگ پهپادی اوکراین به 9 منطقه در روسیه؛ پروازهای فرودگاه مسکو لغو شد

صاحب‌خبر -
حمله بزرگ پهپادی اوکراین به 9 منطقه در روسیه؛ پروازهای فرودگاه مسکو لغو شد
خبرگزاری آریا - روسیه، امروز اعلام کرد دفاع هوایی این کشور در جریان حملات پهپادی اوکراین به مسکو در طول شب گذشته که منجر به لغو بیش از 30 پرواز در فرودگاه‌های این شهر شد، 15 فروند پهپاد را سرنگون کردند.

مقامات روسیه، امروز- سه‌شنبه- گزارش دادند که 144 فروند پهپاد اوکراینی در طول شب گذشته 9 منطقه روسیه از جمله مسکو و مناطق اطراف آن را هدف قرار دادند که یکی از بزرگترین حملات هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به خاک روسیه در دو و نیم ساله گذشته بوده است.
به گفته مقام‌های روسیه، در جریان حملات پهپادی به مسکو، چند ساختمان مسکونی دچار آتش‌سوزی شدند و یک زن نیز کشته شد.
"سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو در پیام‌رسان تلگرام همچنین از اعزام نیرو به نزدیکی فرودگاه "ژوکوف" و منطقه "دوموددوو"، که یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های مسکو در آنجا قرار دارد، خبر داد.
خبرگزاری روسی "ریانووستی" خبر داد که در جریان این حملات پهپادی که منجر به لغو بیش از 30 پرواز در فرودگاه‌های مسکو شد، دو فرودگاه دوموددوو و ژوکوف بسته شدند. همچنین، در مجموع 48 پرواز ناچار به تغییر مسیر شدند.
"آندری وروبیف" فرماندار مسکو هم در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد در جریان حملات شبانه پهپادی دست‌کم دو آپارتمان مسکونی در منطقه "رامنسکویه" مسکو آسیب دیدند و چندین واحد آپارتمانی نیز در آتش سوختند.
او همچنین اعلام کرد که در جریان این حملات، یک زن 46 ساله در منطقه "رامنسکویه" کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند. این مقام محلی در ادامه از انتقال 43 نفر به مراکز اسکان موقت خبر داد.
برخی کانال‌های تلگرامی ویدئوهایی منتشر کردند که شعله‌های آتش در یک آپارتمان مسکونی را نشان می‌داد. این کانال‌های تلگرامی همچنین خبر دادند که در حمله پهپادی به منطقه رامنسکویه، پنج واحد آپارتمانی تخریب شدند.
مقامات منطقه "تولا" در شمال مسکو به خبرگزاری دولتی روسیه گفتند لاشه یک پهپاد روی یک تأسیسات سوخت و انرژی سقوط کرده، اما این موضوع در فعالیت این تأسیسات اختلال ایجاد نکرده است.
مقام‌های محلی در "بریانسک" و "لیپتسک" هم از ساقط شدن بیش از 60 پهپاد بر فراز این مناطق که در جنوب غربی روسیه واقع شده‌اند، خبر دادند. در این مناطق هیچ‌گونه خسارت یا تلفاتی گزارش نشده است.
حملات شب گذشته در حالی انجام شده است که اوکراین به تازگی حمله به زیرساخت‌های نظامی، حمل و نقل و انرژی و برق روسیه را تشدید کرده است.
این حملات پهپادی در زمانی انجام شده است که روسیه با هدف تسلط کامل بر "دونباس" در شرق اوکراین، حملات خود را به این منطقه تشدید کرده است.
این دومین حمله گسترده اوکراینی به روسیه در ماه جاری است. در 1 سپتامبر، ارتش روسیه اعلام کرد که 158 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در بیش از 12 منطقه روسیه رهگیری کرده است که رسانه‌های روسی آن را بزرگ‌ترین حمله پهپادی اوکراین از زمان آغاز جنگ توصیف کردند.

نظر شما