شناسهٔ خبر: 68587127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حملات پهپادی اوکراین بر فراز آسمان مسکو | روسیه: خنثی‌ شد | نخستین آمار از تعداد کشته ها

مقامات روس خبر دادند که در جریان حملات پهپادی اوکراین به مسکو، یک کودک ۹ ساله کشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهرری آنلاین، فرماندار منطقه مسکو امروز (سه‌شنبه) از ساقط شدن ۱۴ پهپاد بر فراز این منطقه خبر داد و اعلام کرد، در جریان این حملات پهپادی اوکراین در منطقه مسکو، یک کودک ۹ ساله نیز در پی تحریب یک آپارتمان کشته شد.

به گزارش ایسنا، «آندری وروبیف» فرماندار منطقه مسکو گفت، در طول شب گذشته دفاع هوایی روسیه ۱۴ پهپاد را بر فراز مناطقی از مسکو ساقط کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی در ادامه در کانال تلگرامی خود نوشت: «این پهپادها بر فراز مناطق پودولسک، رامنسکویه، لیوبرتسی، دوموددوو و کولومنا و همچنین مسکو ساقط شدند.»

فرماندار منطقه مسکو ادامه داد: «در مجموع دفاع هوایی ارتش روسیه این پهپادها را ساقط کرده است.»

وروبیوف همچنین خاطرنشان کرد، در جریان حمله شبانه پهپادی، ساختمان‌های آپارتمانی در رامنسکویه آسیب دیدند و یک کودک ۹ ساله کشته شد.

به گفته این فرماندار، آپارتمان‌هایی در یک ساختمان مسکونی در اسپورتیونی پرویزد در رامنسکویه در محدوده طبقات ۱۱ و ۱۲ در حال سوختن است. تمام نیروهای اورژانس به سرعت به محل حادثه رسیدند. رئیس منطقه نیز در آنجا حضور دارد، یک ستاد تشکیل شده است.

رئیس منطقه افزود: «نیروهای آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند، آمبولانس و واحدهای مراقبت ویژه هم در نزدیکی محل حادثه مشغول انجام وظیفه هستند.»

حملات پهپادی فرا مرزی اوکراین، در بحبوحه ناکامی آن در میادین نبرد با روسیه، افزایش یافته است.

با وجود اجرای عملیاتی علیه کورسک روسیه با هدف برهم زدن تمرکز روسیه از دونباس، پیشروی نظامیان روس ادامه دارد. کی‌یف به‌رغم آنکه از ابتدای جنگ، منابع مالی و تسلیحاتی هنگفتی از غربی‌ها به‌ویژه ایالات متحده دریافت کرده، نتوانسته است در عمل مقابل نظامیان روسیه بایستد. پیشتر رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود انتظار دارد از نفوذ ناکامش در خاک روسیه در کورسک، به‌عنوان اهرم نفوذی در مذاکرات آتی استفاده کند.

او تاکید کرد که تا پاییز جنگ باید به اتمام برسد. کی‌یف پیش‌بینی می‌کند که با تغییر ریاست جمهوری در آمریکا، فشار بر آن برای مذاکره با روسیه افزایش یابد.

نظر شما