شناسهٔ خبر: 68592998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در انتشارات صریر؛

خاطرات یک سردار در «چشم‌های دوربین» خواندنی شد

کتاب «چشم‌های دوربین» خاطرات سردار تقی مهری از دوران دفاع مقدس که با پژوهش و تالیف امیرمحمد عباس‌نژاد روانه بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «چشم‌های دوربین» خاطرات سردار تقی مهری از دوران دفاع مقدس که با پژوهش و تالیف امیرمحمد عباس‌نژاد در انتشارات صریر روانه بازار نشر شده است.

تقی مهری اصالتاً اهل روستای مهر از توابع سبزوار است که امروز جز شهرستان داورزن استان خراسان رضوی است. وقتی او در قنداق بوده، پدر و مادرش در سال ۱۳۴۰ به گرگان می‌آیند. پدرش حسین و مادرش فاطمه فیض‌آبادی است. او در خانواده‌ی پرجمعیت بزرگ شده است. پنج برادر و چهار خواهر دارد. پدرش باغبان بود و مادرش هم خانه‌دار.

مولف در مقدمه این کتاب آورده است: «تقی مهری را همیشه با لباس نیروی انتظامی می‌شناختم. او را در لباس پلیس پیشگیری و لباس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) هم دیده بودم. وقتی برای نوشتن خاطراتش روبه‌رویش نشستم، فهمیدم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عضو بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود، اما به دلایلی تاریخ استخدام رسمی‌اش در سپاه، مهرماه ۱۳۶۰ ثبت شده است. او از همان اول ورودش به سپاه، جزو نیروهای مبارزه با ضد انقلاب در طرح جنگل بوده است. هنوز جنگل‌های شمال ردپای او و دوستانش در تعقیب ضد انقلاب و تارومار کردن‌شان را به یادگار نگه داشته است. او بعد از شکست دادن ضد انقلاب در شمال کشور، در سال ۱۳۶۱ وارد جبهه‌های جنگ شده است.»

کتاب «چشم‌های دوربین» خاطرات سردار تقی مهری از دوران دفاع مقدس که با پژوهش و تالیف امیرمحمد عباس‌نژاد در ۱۹۵ صفحه توسط انتشارات صریر روانه بازار نشر شده است.

نظر شما