شناسهٔ خبر: 68592859 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

عرض اندام هوش مصنوعی در جشنواره منطقه ای سینمای جوان- مهروشید

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ار اتفاقات ویژه‌ای که جشنواره چهل‌ویکم میزبان آن خواهد بود تا «فیلم‌کوتاه تهران» به اولین رویداد رسمی سینمای ایران برای توجه و تمرکز بر یک پدیده نوظهور جهانی تبدیل شود، اختصاص دو بخش ویژه به «هوش مصنوعی» و «واقعیت مجازی» است که علاوه بر داوری آثاری در این بخش، نمایش آن‌ها نیز در دستور کار جشنواره چهل و یکم قرار دارد.

«امسال به منظور شناخت، به‌کارگیری، بازتاب، توسعه و ارتقای فن‌آوری‌های نوظهور «هوش مصنوعی(AI) » و «واقعیت مجازی، توسعه یافته و ترکیبی (VR/XR/MR/AR)»‌ در فرآیند تولید خلاقانه و نمایش متفاوت فیلم‌کوتاه، دو جایزه جدید در بخش بین‌‌الملل معرفی شده است که با توجه به انتشار جداگانه‌ فراخوان بخش بین‌الملل، جزییات آن از طریق سایت اختصاصی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران قابل دسترسی است.»

بر همین اساس و به جهت بهره‌گیری از هوش مصنوعی در آستانه جشنواره بین‌المللی تهران، در ساخت تیزر شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران – مشهد «مهروشید» تصمیم بر این شد تا به شکلی نوآورانه از هوش مصنوعی در ساخت تیزر استفاده شود. از صفر تا صد برخی پلان‌ها، از جمله شروع و پایان، با بهره‌گیری کامل از تکنیک‌های پیشرفته هوش مصنوعی تولید شده است. این نخستین بار در ایران است که در تیزر و ساخت و بازسازی صحنه‌ها از هوش مصنوعی به این شکل جدی و تخصصی استفاده می‌شود.

همچنین علاوه بر تولید پلان‌های جدید با هوش مصنوعی، برخی از راش‌های اصلی، مانند صحنه‌های ساعت، اسب و توپ جنگی به‌طور کامل با هوش مصنوعی بازسازی شده‌اند تا به جذابیت و تاثیرگذاری تیزر افزوده شود. این بازسازی‌ها به گونه‌ای انجام شده‌اند که با ریتم و فضای کلی تیزر هماهنگ باشند. این تیزر فرصتی است تا ببینیم چگونه فناوری‌های نوین می‌توانند مرزهای جدیدی را در تولید محتوای سینمایی و تیزرسازی باز کنند و قابلیت‌های خلاقانه بیشتری را به این عرصه وارد نمایند.

شایان ذکر است محمد همتی ساخت این تیزر را برعهده داسته و طراحی هوش مصنوعی آن توسط علیرضا ربیع مقدم انجام شده است.

نظر شما