شناسهٔ خبر: 68589203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رأی‌ تعیین کننده مسلمانان آمریکا در انتخابات نوامبر

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که ترجیحات رای‌دهندگان مسلمان در آمریکا متنوع است و این می‌تواند به این معنا باشد که رای آنها همچنان سرنوشت‌ساز است و رقبای دموکرات و جمهوری‌خواه می‌توانند برای جذب آن تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

قدس؛ در شرایطی که ۵۶ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر زمان باقی مانده است، نظرسنجی تازه «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» نشان می‌دهد که رای‌دهندگان مسلمان بسته به جنسیت، سن، نژاد، وابستگی حزبی و محل حضورشان، در انتخاب نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده متفاوت هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۹.۴ درصد از مسلمانان آمریکا به سمت «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا گرایش دارند، در حالی که ۲۹.۱ درصد به «جیل استاین» از حزب سبز و ۱۱.۲ درصد به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات تمایل دارند. همچنین حدود ۱۶.۵ درصد همچنان مردد هستند.

با این حال، جیل استاین در سه ایالت کلیدی شامل آریزونا، میشیگان و ویسکانسین از کامالا هریس جلوتر است. هریس هم در جورجیا و پنسیلوانیا از جیل استاین جلوتر است و ترامپ از این ۲ سیاستمدار خانم آمریکایی در ایالت نوادا جلوتر است.

رای مسلمانان آمریکایی به‌ویژه در میشیگان مهم است، اما یک تغییر کوچک در آرای رای‌دهندگان می‌تواند انتخابات را در هر یک از ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز رقم بزند.

«شورای روابط آمریکایی-اسلامی» خاطرنشان کرد که حدود ۲.۵ میلیون رای‌دهنده مسلمان وجود دارد که حضور چشمگیری در ایالت‌های مهم و تاثیرگذار دارند.

«رابرت اس. مک‌کاو» مدیر روابط دولتی شورای روابطآمریکایی – اسلامی گفت: «یافته‌های این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رای‌دهندگان مسلمان آمریکایی، این پتانسیل را دارند که نتایج را در چندین ایالت مهم و سرنوشت‌ساز تعیین کنند و رای آنها برای انتخابات ۲۰۲۴ هنوز قابل جذب است.»

او گفت که نادیده گرفتن رای‌دهندگان مسلمان و مسائل آنها برای هر یک از نامزدهای انتخابات آمریکا «می‌تواند یک اشتباه پرهزینه» باشد.

کامالا هریس دموکرات با ۲۹ درصد بیشترین حمایت را از سوی مردان مسلمان دارد، در حالی که ۳۴ درصد زنان به جیل استاین متمایل هستند. دونالد ترامپ سطح کمتری از میزان حمایت مردان مسلمان، یعنی ۱۴ درصد و زنان مسلمان یعنی ۱۰ درصد را دارد.

معاون رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، بیشترین حمایت را از سوی رای‌دهندگان مسلمان سیاه‌پوست شاهد است و تقریبا ۵۵ درصد گفته‌اند که از او حمایت می‌کنند. مسلمانان سفیدپوست، عرب و ترک‌تبار بیشتر از جیل استاین (۳۲.۷ درصد) یا ترامپ (۱۲.۸ درصد) حمایت می‌کنند.

حدود ۳۳ درصد از دموکرات‌ها و ۳۰ درصد از مستقل‌ها می‌گویند که از کامالا هریس حمایت می‌کنند. با این حال، جیل استاین با حمایت ۳۲ درصد از دموکرات‌ها و ۲۸ درصد از مستقل‌ها، با اختلاف اندک از هریس حرکت می‌کند.

به گزارش «واشنگتن‌تایمز»، حامیان اصلی ترامپ، جمهوری‌خواهان هستند و تقریبا نیمی از آنها یعنی ۴۸ درصد گفته‌اند که در انتخابات ۱۵ آبان به او رای می‌دهند.

این نظرسنجی از طریق پیامک برای ۴۰ هزار رای‌دهنده مسلمان ثبت‌نام شده در تمام ۵۰ ایالت، پورتوریکو و اعضای نظامی که در خارج از این کشور خدمت می‌کنند، انجام شد. این نظرسنجی از ۲۵ تا ۲۷ اوت با دریافت ۱۴۷۸ پاسخ انجام شد که ۱۱۵۵ مورد تأیید قرار گرفت و با پرونده ملی رأی‌دهندگان مطابقت داشت.

نظر شما