شناسهٔ خبر: 68588602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

آخوندی:

عملکرد نمایندگان شورا مورد ارزیابی قرار بگیرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی مردم به اعضای شورا رأی داده‌اند باید از عملکرد واقعی آنها اطلاع داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکر به هیئت رئیسه شورا، اظهار کرد: در جلسات قبلی بنده بحثی را مطرح کردم که باید عملکرد نمایندگان شورا در دوره چهار ساله مورد ارزیابی قرار بگیرد که ممکن است مخالفت هایی داشته باشد. وقتی مردم به اعضا رأی دادند باید از عملکرد واقعی آنها اطلاع داشته باشند.

وی افزود: ممکن است بنده ارتباطات و خصوصیاتی داشته باشم و بتوانم با فضاسازی رسانه ای اینگونه بگویم که عملکرد خوبی داشته ام. ما می توانیم زمینه ای را ایجاد کنیم که اگر فردی نماینده مردم می شود شهروندان در پایان هر سال یا هر دوره بتوانند ببینند آن نماینده چه عملکردی داشته است و این در انتخاب بعدی آنها اثرگذار خواهد بود.

آخوندی با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که فضاسازی رسانه ای شکل بگیرد، یادآور شد: اینکه بنده در تصویب هیچ لایحه ای حضور نداشته باشم و ادای آدم دلسوز را در بیاورم و اینکه فردی در تمام جلسات حضور دارد، عملکردش مشخص نباشد درست نیست.

وی با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه شورا در صیانت از شورا نقش ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است که من رفتاری را انجام دهم که بر کلیت شورا اثرگذار باشد. در همه جای دنیا شاهد این هستیم که وقتی مجموعه ای کارنامه ای ارائه می دهد سیستمی را برای نظارت در اختیار دارد. آن مجموعه کجاست و بر رفتار بنده به عنوان نماینده شورا نظارت دارد و به من تذکر می دهد؟ بنده در این سه سال هیچ تذکری دریافت نکردم. اگر نظارت بر رفتار نمایندگان و تجربه جهانی را در نظر بگیریم، هیئت رئیسه شورا باید نسبت به موضوعات حساسیت نشان دهد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید گزارشی از اقدامات ارائه شود تا در صحن شورا به صورت مختصر و خلاصه قرائت کنیم، یادآور شد: متأسفانه هنوز تمام کمیسیون ها گزارش خود را ارائه نداده اند و درخواست می کنیم آن کمیسیون ها هم گزارش خود را تحویل دهند تا مردم بدانند آن کمیسیون چه تعداد جلسه و مصوبه و بازدید و اقدام داشته است. این موارد ضروری است و در سابقه مکتوب شورا می ماند.

انتهای پیام/

نظر شما