شناسهٔ خبر: 68587208 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰۰ هزار بنای ناپایدار از سکونتگاه‌های شهری برچیده شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار در سکونتگاه‌های شهری و بافت ناکارآمد کشور نوسازی شده است.

صاحب‌خبر -

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در  گفت‌وگو  با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  رکورد صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته، شکسته شد گفت:  بالاترین رکورد صدور پروانه ساختمانی در مدت دو و نیم سال گذشته را داشته ایم‌.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار و لرزان در بافت‌های ناکارآمد شهری، نوسازی و بساط واحدهای فرسوده برچیده شده است.

آیینی اظهار کرد: افتتاح و بهره‌برداری بخش عمده ای از پروژه‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده را از مهم ترین اقدامات در این بخش بوده است . وزیر راه و شهرسازی، حوزه بازآفرینی شهری و شتاب بخشی به نوسازی ابنیه ناپایدار را از اولویت‌های مهم در برنامه های خود اعلام کرد .

وی تاکید کرد: در  دولت چهاردهم سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور با مشارکت مردم و همکاری متخصصان، فناوران و جامعه حرفه‌ای سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی شهری در سراسر کشور باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد، گفت: تعریف و اجرای پروژه بازآفرینی شهری در راستای شاخص ارتقاء کیفیت زندگی در بافت‌های ناکارآمد شهری و محلات هدف کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما