شناسهٔ خبر: 68587165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدارس ابهر میزبان بیش از ۳۱ هزار دانش‌آموز

زهرا فتحی

 دبیر پروژه مهر شهرستان ابهر گفت: مدارس ابهر امسال با حضور بیش از ۳۱ هزار دانش‌آموز کار خود را آغاز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

اکبر مهدی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پروژه مهر با شعار «برای ایران، برای مدرسه» اجرا می‌شود و انسجام‌بخشی و نظارت بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش و نهادهای برون‌سازمانی، به منظور تحقق سند تحول بنیادین، تأکید بر عدالت آموزشی و توجه ویژه به تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان از جمله اهداف این پروژه است.

وی برنامه محور شدن همه فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی به منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب و تمهید مقدمات بازگشایی مطلوب مدارس، ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزش‌وپرورش و شروع سال تحصیلی با وضعیت مناسب و استاندارد را از دیگر اهداف این پروژه برشمرد و افزود: موفقیت پروژه مهر مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و جدیت در اجرای آن است که در همین راستا ساماندهی نیروها، فضاهای آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان با جدیت از ابتدای اجرای پروژه مهر ۱۴۰۳ در حال پیگیری است.

مهدی‌خانی افزود: ۹ کارگروه انتخاب و انتصاب مدیران، برنامه‌ریزی سامان‌دهی و بهسازی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، کیفیت بخشی آموزشی و ثبت نام دوره متوسطه، کیفیت بخشی تربیتی و تندرستی و هدایت تحصیلی، تقویت و تسهیل مشارکت و مردمی‌سازی، احراز و تعیین صلاحیت، اطلاع‌رسانی و رسانه در سطح شهرستان و مدارس در فرآیند پروژه مهر فعالیت دارند.

دبیر پروژه مهر شهرستان ابهر عنوان کرد: دریافت ابلاغ برنامه کاری همکاران قبل از آغاز سال تحصیلی، تهیه و تنظیم تقویم اجرایی سالانه مدرسه، برگزاری جشن‌ بازگشایی مدرسه، دعوت و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بازنشستگان سال قبل، مسئولان استانی و شهری، دانش‌آموزان ساعی و برتر در زمینه‌های مختلف، بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه، برگزاری مسابقات متنوع، نصب و برافراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی ایران به شکلی زیبا که نشان از اقتدار ملتی شهیدپرور باشد، بخش دیگری از وظایف تعریف شده در پروژه مهر است.

وی در ادامه گزارشی از ثبت سفارش کتب درسی ارائه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه ثبت سفارش کتب در جایگاه مناسبی قرار گرفتیم و توزیع کتب از ۱۰شهریورماه آغاز شده است.

او همچنین به اقدامات انجام شده درخصوص تمهیدات سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی در سال‌تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و متذکر شد: این موضوع با مشارکت انجمن اولیا و مربیان مدارس در حال انجام است.

مهدیخانی با بیان اینکه برای سال‌تحصیلی جدید تاکنون تعداد ۳۰۱۵۴ هزار نفر دانش‌آموز برابر آخرین آمار در سامانه سیدا در واحدهای آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: امسال بالغ بر۳۱۵۰۰ دانش‌آموز در کلاس‌های درس ابهر حاضر می‌شوند که بالغ بر ۱۹۰۰ معلم و عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس مشغول علم‌آموزی و تربیت دانش‌آموزان خواهند بود.

وی با بیان اینکه در پروسه نقل‌و انتقالات امسال تعداد ۱۳۷ نفر متقاضی در شهرستان وجود داشت، یادآور شد: از این تعداد ۸۰ نفر متقاضی داخل استان، ۲۷ نفر متقاضی خارج استان و ۶۸ نفر نیز ورودی داخل استان و ۲۵ نفر خروجی داخل استان داشتیم.

او به تشریح حدود انتظارات آموزش‌ و پرورش از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله فرمانداری ابهر، شهرداری، پلیس راهور، نیروی انتظامی، اصحاب رسانه و سازمان‌های دست‌اندرکار در بازگشایی مدارس پرداخت و خاطرنشان کرد: پروژه مهر فقط مختص آموزش‌وپرورش نیست و همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند تا با ایجاد شرایط مطلوب بازگشایی مدارس خاطره خوبی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما