شناسهٔ خبر: 68587052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از ۴۰ شهید و ده‌ها زخمی در کشتار هولناک صهیونیست‌ها در «المواصی» خان یونس

زهرا موسوی

ارتش اشغالگر با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» در خان یونس در جنوب نوار غزه دست به کشتار جدیدی زد. دفاع مدنی نوار غزه با بیان اینکه تیم‌های این سازمان ۴۰ شهید و بیش از ۶۰ مجروح یافته‌اند، تاکید کرد که عملیات یافتن و بیرون کشیدن اجساد شهدا همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمود بصل» سخنگوی دفاع مدنی گفت: بمباران مواصی خان یونس ویرانی‌های زیادی به بار آورد و با موشک‌های انفجاری قوی انجام شد.

سخنگوی دفاع مدنی باریکه غزه همچنین گفت که خانواده‌های کاملی هستند که در نتیجه بمباران در شن و ماسه ناپدید شده‌اند.

در بیانیه دفاع مدنی در نوار غزه آمده است: «تخمین‌ها اشاره دارند که ما با یکی از هولناک‌ترین کشتار از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه روبه‌رو هستیم.

بیش از ۴۰  شهید و ده‌ها زخمی در کشتار هولناک صهیونیست‌ها در «المواصی» خان یونس عملیات جستجو برای یافتن اجساد

دفاع مدنی اشاره کرد هواپیماهای اشغالگر در حملات به چادرهای آوارگان از موشک‌های ضربه‌ای سنگین استفاده کردند.

دفاع مدنی غزه اعلام کرد که بمب‌های پرتاب شده توسط هواپیماهای اشغالگر بر روی چادرهای آوارگان مواصی هر کدام ۲۰۰۰ پوند وزن دارد و تاکید کرد که کادر امداد رسان موجود همچنان در حال جستجوی مفقودان در میان چادرهای آوارگان هستند. با بیرون کشیدن تعداد زیادی از شهدا و مجروحان و از جمله جراحات قطع عضو مشاهده می‌شود.

سرگرد محمود بصل اعلام کرد که به دلیل ادامه اعلام مفقودین جدید امکان تعیین تعداد قربانیان وجود ندارد.

ارتش اشغالگر هدف قرار دادن منطقه‌ای را که آن را به عنوان امن طبقه بندی کرد، با این بهانه توجیه کرد که شامل یک مرکز فرماندهی و کنترل جنبش حماس در خان یونس است.

ساکنان و امدادرسانان گزارش دادند که حداقل چهار موشک چادرها را در منطقه المواصی هدف قرار دادند، منطقه‌ای که به عنوان «منطقه امن بشردوستانه» در نزدیکی خان یونس اعلام شده است که مملو از آوارگانی است که از سایر نقاط در نوار غزه به آنجا می‌گریزند.

بیش از ۴۰  شهید و ده‌ها زخمی در کشتار هولناک صهیونیست‌ها در «المواصی» خان یونس حفره ایجاد شده از حمله موشکی

دفاع مدنی همچنین گفت که حداقل ۲۰ چادر آتش گرفت و موشک‌ها باعث ایجاد حفره‌هایی به عمق ۹ متر شدند.

خبرنگار المیادین نیز تاکید کرد که آمار اولیه کشتار هواپیماهای اشغالگر در مواصی خان یونس حکایت از تعداد زیادی شهید و مجروح دارد و ممکن است یکی از هولناک‌ترین قتل عام‌های انجام شده در نوار غزه باشد.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد که تلفات کشتار هولناک اشغالگران بعد از نیمه شب امروز در مواصی خان یونس در نوار غزه به بیش از ۴۰ شهید و ۶۵ زخمی رسید که با ادامه تلاش‌های جستجو، آمار تلفات غیرنهایی است.

خبرنگار المیادین در خان یونس تاکید کرد که آمار اولیه این کشتار حاکی از ارقام بالاتر از آن است و این ممکن است یکی از وحشتناک‌ترین قتل‌عام‌های انجام شده در نوار غزه باشد، به ویژه اینکه اشغالگران آمبولانس‌هایی را که به سمت محل کشتار می‌رفتند هدف قرار دادند در حالیکه این حملات در تلاش‌های امداد و نجات و جست و جوی بازماندگان یا شهدا مشکلات زیادی ایجاد کرد حال آنکه اکثر آمبولانس‌ها و خودروهای دفاع مدنی که بمباران نشده بودند در نتیجه تمام شدن سوخت از کار افتادند.

وی با بیان اینکه اجساد تعدادی از شهدا پس از اینکه با شدت انفجارها به فاصله زیادی از محل مورد حمله پرت شدند و در آنجا پیدا شدند، گفت: عملیات جستجو با حفاری دستی در گودال عمیق به جا مانده از بمب‌ها ادامه دارد که تاکنون از نظر عمق و وسعت بی‌سابقه است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پنج موشک بیش از ۲۰ چادر آوارگان در خان یونس را هدف قرار دادند و به صورت کمربند آتش به خیمه‌های آوارگان در مجاورت بیمارستان بریتانیا حمله کردند که هیچ اثری از آنها باقی نماند.

خبرنگار المیادین در خان یونس فضای خشم شدید مردمی را در نوار غزه به طور عام و خان ​​یونس به طور خاص در نتیجه سکوت جهانی و اعراب در مورد آنچه توسط اشغالگران انجام می‌شود به ویژه اینکه اشغالگران مناطقی را هدف قرار دادند که به گفته اشغالگران امن هستند.

انتهای پیام

نظر شما