شناسهٔ خبر: 68585841 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اسرائیل در ایستگاه آخر | خارج از ایران چه کسانی نابودی اسرائیل را پیش بینی کرده‌اند؟

گزارش‌ها و پیش بینی‌های متنوع و مختلفی درباره نابودی اسرائیل در میان صهیونیست‌ها و غربی‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: وقتی به متون و برخی روایات مورد علاقه صهیونیست‌ها توجه می کنیم، در برخی از این متون تاریخی دو مسئله «جنگ» و «ترس از نابودی» بیشتر به چشم می آید. بخشی از کتاب هوشع(از کتب تاریخی یهودی) که صهیونیست‌ها برای برانگیختن احساسات آن را مورد استناد قرار می دهند، به پیش بینی درباره نابودی قوم اسرائیل پرداخته است. پیش بینی نابودی اسرائیل حتی تا امروز هم دست از سر صهیونیست‌‎ها برنداشته و سال گذشته در زمانی که هنوز جنگ غزه شروع نشده بود، برخی مقامات اسرائیل هم به پیش بینی‌ها درباره نابودی قریب الوقوع اسرائیل اشاره کردند. فراتر از خود صهیونیست‌ها، پیش بینی‌ها درباره نابودی اسرائیل بسیار فراگیر است و چهره‌های مختلفی این نابودی را پیش بینی کرده‌اند. در عین حال یکی از مهمترین پیش بینی‌ها درباره نابودی اسرائیل از زبان «آیت الله خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب مطرح شده است. ایشان در سال ۱۳۹۴ در پاسخ به برخی ادعاهای صهیونیست‌ها علیه ایران اظهار داشتند: «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.» علاوه بر ایشان، نقل‌قول‌های دیگری نیز درباره نابودی زودهنگام اسرائیل وجود دارد:

نفرین دهه هشتم: اعتراف به نابودی

عمر اسرائیل تا به امروز کمتر از ۸۰ سال (حدود ۷۶ سال) است و برخی از صهیونیست‌ها سال هشتادم تاسیس این رژیم را با احتمال نابودی آن براساس تجربه تاریخی نابودی دولت‌های یهودی در دهه هشتم عمر خود محتمل می دانند.

«ایهود باراک»، نخست‌وزیر سابق اسرائیل: دولت یهودیان جز در دو دوره استثنایی، هیچگاه بیش از ۸۰ سال داوم نیاورده است.

«آلون مرزاحی» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست: پروژه اسرائیل تمام شده است و اسرائیل هرگز از این وضعیت نجات پیدا نمی‌کند و روی صلح و آرامش را نخواهد دید. شاید نتانیاهو آخرین نخست وزیر اسرائیل باشد.

«گدعون لیوی»، روزنامه نگار معروف صهیونیست: هیچکس نمی‌تواند روند فروپاشی داخلی اسرائیل را متوقف کند؛ زیرا بیماری سرطان اسرائیل به اوج خود رسیده و هیچکس قادر به درمان آن نیست.

«بنی گانتس»، عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: سیطره فلسطینی‌ها بر اسرائیل (فلسطین اشغالی) در آینده دور از واقعیت نیست و اسرائیل در سال‌های آینده به تدریج کوچک خواهد شد.

«بنی موریس»، مورخ معروف صهیونیست: خورشید اسرائیل به زودی غروب خواهد کرد و شاهد انحلال آن خواهیم بود. در عرض چند ساعت، اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و یهودیان در اقلیت قرار می‌گیرند، مورد آزار و اذیت واقع می‌شوند و یا کشته خواهند شد و همه این‌ها در نهایت به سقوط صهیونیسم منجر می‌گردد.

انیشتین درباره اسرائیل چه گفت؟

پیش‌بینی انیشتین درباره اسرائیل: «آلبرت انیشتین»، به عنوان یک نخبه سرشناس یهودی در جهان، همواره نسبت به خطر تشکیلِ یک رژیم سیاسی تحت تاثیر آرا و تفکرات صهیونیست‌های افراطی، هشدار می‌داد و در رابطه با آن نگران بود. او در سال ۱۹۴۶ (۱۳۲۵ هـ.ش.) اظهار داشته بود که ایده دولت اسرائیل با خواسته های قلبی من مطابقت ندارد و من نمی دانم چرا ما به چنین کشوری نیاز داریم؟ او همچنین ایده ایجاد یک «وطن برای یهودیان» را رد کرد و چنین ایده‌ای را محکوم به شکست توصیف کرده بود.

سخن از نابودی اسرائیل در غرب

در کشورهای غربی نیز سخنان و ارزیابی‌های متعددی درباره نابودی زودهنگام اسرائیل مطرح شده است:

پیش بینی سیا از نابودی اسرائیل: حدود ۱۰ سال پیش، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از نابودی رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر داد. در گزارش سازمان سیا آمده است، کشورهای خاورمیانه باید خود را برای حضور منطقه بدون اسرائیل طی سال های آینده آماده کنند چرا که نابودی رژیم صهیونیستی به مسئله ای حتمی تبدیل شده است.در این گزارش تاکید شده است روی کار آمدن جریان های اسلامگرا در کشورهای همسایه اسرائیل از جمله مصر موجب شده که یهودیان به فکر آینده خود باشند و مهاجرت معکوس به کشورهای دیگر را آغاز کنند. در گزارش سیا تاکید شده بود که پس از بر باد رفتن رویای تشکیل کشور خالص یهودی که مقامات صهیونیستی تاکنون نتوانسته اند به آن واقعیت بخشند باید منتظر تشکیل کشوری متشکل از ادیان و نژادهای مختلف در فلسطین بود.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در گردهمایی انتخاباتی هفته گذشته در ویسکانسین مدعی شد که اگر در انتخابات پیروز نشود، اسرائیل تا چند سال دیگر به فنا و نابودی دچار خواهد شد.

«اندی مک‌دونالد»، نماینده مجلس انگلیس: این نماینده پارلمان انگلیس از منطقه میدلزبرو و عضو حزب کارگر سال گذشته در ابتدای جنگ غزه، در یک سخنرانی آزادی کامل فلسطین از بحر تا نهر ( در واقع نابودی کامل اسرائیل) را پیش بینی و آرزو کرد که همه مردم فلسطینی، بتوانند از رودخانه تا دریا درآزادی مسالمت‌آمیز زندگی کنند. این سخنان نماینده انگلیس باعث تعلیق او از حزب کارگر شد.

«مارک لامونت هیل»، نویسنده و کارشناس آمریکایی: این استاد دانشگاه در آمریکا سال‌ها قبل از وقوع جنگ غزه، در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸، هنگام سخنرانی در نشستی در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین با دفاع از تشکیل دولت واحد فلسطینی گفت که ما این فرصت را داریم که فقط در کلام با مردم فلسطین همبستگی نداشته باشیم، بلکه متعهد به اقدام سیاسی باشیم. اقدام مردمی، اقدام محلی و اقدام بین‌المللی که عدالت را به ما می‌دهد و آن فلسطین آزاد از رودخانه تا دریا است. بسیاری این سخنان هیل را به معنای چشم انداز او از نابودی کامل اسرائیل توصیف کردند.

نظر شما