شناسهٔ خبر: 68584510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس جمهور در آیین نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور:

توسعه و ترویج روح تعاون و فرهنگ یاریگری در جامعه باید از مدرسه و دانشگاه آغاز شود/ برخورد ما با مردم به تحریم‌های آمریکا ربطی ندارد/ تاکید بر آمادگی دولت برای رفع موانع پیش روی تعاونی‌های کشور

رئیس جمهور بر اینکه دولت چهاردهم آمادگی دارد بستر فعالیت را برای تعاونی‌هایی که بخواهند برای اصلاح این بخش کار کنند را تسهیل و موانع اداری پیش پای آنها را مرتفع کند تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان در آیین نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور که عصر امروز دوشنبه برگزار شد، بر ضرورت اتخاذ رویکرد آسیب‌شناسانه در بخش تعاونی‌ها به منظور رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در این بخش تاکید کرد و گفت‌: اینکه در این سال‌ها بخش تعاونی کشور به جایگاه مطلوب نرسیده نیازمند بررسی است و اگر امروز بررسی کارشناسانه، علمی و دقیق در این زمینه وجود داشت ما بهتر می‌توانستیم به تعاونی‌ها کمک کنیم و موانع پیش روی این بخش را برطرف کنیم.

رئیس جمهور در ادامه مشارکت مردمی و روابط بین بخشی را از جمله راهکارهای موثر در تحقق اهداف سازمان‌ها بویژه تعاونی‌ها دانست و با ذکر خاطره‌ای از دوران مسئولیت خود در دانشگاه گفت‌: در آن دوره تصورم این بود که هر مدیری منابع مالی بیشتری جذب کند مدیر موفق‌تری است، در نتیجه برای احداث خانه بهداشت به‌دنبال قول و وعده مسئولان بودم که نتیجه‌ای نداشت، اما زمانی که چشمم را به کمک مسئولان بستم و به خود و اطرافیان اتکا کردم به همه اهداف مدیریتی خود دست یافتم و بدون دریافت منایع دولتی بیش از ۶۰۰ خانه بهداشت را در طی ۶ ماه با مشارکت مردم ساختم.

دکتر پزشکیان در ادامه با یادآوری نقش‌آفرینی و مشارکت مردم در اداره کشور در دوران دفاع مقدس افزود: اگر بنا بود جنگ را با قواعد موجود و منابع دولتی و نظامی اداره کنیم قطعاً به نتیجه نمی‌رسیدیم این مردم بودند که با مشارکت و ایستادگی خود کشور را در زمان جنگ اداره کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد.

توسعه و ترویج روح تعاون و فرهنگ یاریگری در جامعه باید از مدرسه و دانشگاه آغاز شود/ مشارکت مردمی و روابط بین بخشی از جمله راهکارهای موثر در تحقق اهداف سازمانها بویژه تعاونی‌ها است/ تاکید بر آمادگی دولت برای رفع موانع پیش روی تعاونی‌های کشور

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه و ترویج روح تعاون و فرهنگ یاریگری در جامعه باید از مدرسه و دانشگاه آغاز شود، تصریح کرد: این مسئله به صورت تئوریک محقق نخواهد شد بلکه باید در ساختار آموزشی با تغییر رفتار و پرورش در نسل جوان و جامعه نهادینه شود چرا که آموزش صرفاً محفوظات ذهنی نیست بلکه مهارت‌آموزی و تغییر رفتار در ‌آموزش نیز بسیار اهمیت دارد.

دکتر پزشکیان با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه عالمان و دانشمندان در جامعه گفت: اگر به نخبگان، کاردانان و کارشناسان احترام می‌گذاشتیم کار به اینجا می‌رسید؟ و چرا به خاطر قدرت با برچسب‌زنی به این قشر، آنها را کنار گذاشتیم؟

رئیس جمهور افزود: امروز در کشور با مشکلات زیادی مواجه‌ایم اما صرفاً با یکدیگر دعوا می‌کنیم و به دنبال مقصر هستیم. در حالی که مشکل خودمان هستیم. نحوه برخورد درست و مناسب ما با مراجعه‌کنندگان، با مشتریان، با دانشجویان و دیگر اقشار جامعه ربطی به تحریم‌ها ندارند.

دکتر پزشکیان نهادینه کردن هم‌افزایی و کار تیمی در جامعه به‌ویژه قشر تحصیلکرده را زمینه‌ساز شکل‌گیری تعاونی‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه ما در دانشگاه‌ها افرادی تربیت کرده‌ایم که ادعای نخبگی دارند اما حاضر نیستند با دیگران کنار بیایند و با هم کار کنند در حالی که یادگیری هم‌افزایی و کار تیمی موجب خواهد شد که تعاونی‌ها راحت‌تر شکل بگیرند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم آمادگی دارد بستر فعالیت را برای تعاونی‌هایی که بخواهند برای اصلاح این بخش کار کنند را تسهیل و موانع اداری پیش پای آنها را مرتفع کند،‌ افزود: همه با هم دست به دست هم دهیم و با ایمان و باور ایران‌مان را آباد کنیم.

در این مراسم در حضور رئیس جمهور از استاد مرتضی فرهادی پدر پژوهش‌های فرهنگ یاریگر و تعاون در ایران و بنیانگذار حوزه انسان‌شناسی یاریگری تجلیل شد.

همچنین از ۳۰ تعاونی برتر کشور در بخش‌های مختلف خدمات بهداشتی- درمانی، صادرات محصولات کشاورزی، تامین نیاز مصرف فرهنگیان، مسکن و اتاق تعاون استانی با حضور رئیس جمهور تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما