شناسهٔ خبر: 68584129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ضرورت استفاده از گاردریل‌های استاندارد در معابر

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت استفاده از گاردریل‌های استاندارد از معابر و راه‌ها تاکید کرد و گفت: نبود گاردریل غیر استاندارد، بهتر از بودن آن است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سرهنگ مصطفی زینی‌وند کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عوامل موثر در بروز تصادفات گفت: یکی از علل بروز و دخیل در تصادفات، می‌تواند نقص در راه باشد که مصادیق متعددی در این خصوص وجود دارد. یکی از این موارد حفاظ‌هایی است که در حاشیه و میانه معابر به عنوان حفاظ ایمنی استفاده می‌شود تا چنانچه اگر خودرویی از مسیر و راه خود منحرف شد بتواند آن را به مسیر و راه اصلی خود با کمترین خسارت بازگرداند.

به گزارش برنا، وی افزود: ولی اگر این حفاظ‌ها غیر استاندارد باشند و مقررات لازم در این زمینه رعایت نشده باشد، خود این حفاظ عاملی برای تشدید خسارات خواهد شد. در واقع گاردریلی که اتصالات آن درست نباشد در برخورد خودرو با آن می‌تواند عاملی برای افزایش شدت خسارات شود و اگر به صورت غیراستاندارد نصب شده باشد نبود آن بهتر از بودنش هست.

زینی‌وند ادامه داد: نقاطی که پر تصادف است و به عنوان نقطه حادثه ساز محسوب می‌شود، به شهرداری و راهداری اعلام می‌شود و آن‌ها موظف هستند این محدوده‌ها را با تابلو و علائم هشداردهنده به رانندگان عبوری اعلام کنند و اگر این تابلو‌ها نباشند می‌تواند به عنوان نقص راه مطرح شود.

وی ادامه داد: قیر اندود کردن سطح راه و کیفیت مصالح آسفالت نیز از نکات مهم و حائز اهمیت است که می‌تواند در تصادفات نقش داشته باشند. قیر زدگی سطح راه خود می‌تواند عاملی باعث تصادف شود و تصادفات زنجیره‌ای را نیز به دنبال داشته باشد. همچنین اگر کیفیت سطح راه رعایت شود، احتمال وقوع تصادفات نیز کمتر می‌شود.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین عدم ایمن سازی و ایجاد گذرگاه‌های عابر پیاده نیز مهم است. در جا‌هایی که ما تردد عابر پیاده را داریم، باید گذرگاه‌ها به صورت همسطح یا غیرهمسطح و ایمن مانند پل‌های عابر پیاده و مواردی از این قبیل ایجاد شود تا عابران پیاده بتوانند با خیال راحت و ایمن از این محل‌ها عبور کنند.

نظر شما