شناسهٔ خبر: 68581649 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حداقل سطح زیرکشت گندم دیم ۴ میلیون هکتار است

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که حداقل سطح زیرکشت گندم دیم برای سال زراعی جدید ۴ میلیون هکتار است.

صاحب‌خبر -

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روز گذشته قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و اعلام شد، درحالی که نرخ پیشنهادی ۲۳ هزارتومان بود.

به گفته او، با توجه به اعلام نرخ خرید گندم کمتر از قیمت واقعی و منصفانه، کشاورزان به‌شدت معترض هستند که از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قانون انتظار می رود که قانون را به درستی اجرا کنند.

ایمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با دولت چهاردهم بر خودکفایی تاکید کردند که لازمه استمرار در پایداری خودکفایی اجرای صریح قانون است به طوری‌که قیمت خرید برمبنای نرخ تورم تعیین شود‌.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران از افزایش ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: اخیرا بانک مرکزی نرخ تورم را ۳۴.۸ درصد اعلام کرد، درحالیکه قیمت خرید تضمینی تنها ۱۷ درصد تورم را پوشش می دهد.

او با بیان اینکه کشاورزان مناطق سرد درحالی تهیه و تدارک کشت هستند، افزود: اکنون کشاورزان در حال آماده سازی زمین هستند که پس از دستورالعمل ابلاغی توزیع کود، کشت را انجام می دهند.

ایمانی گفت: برآوردها حاکی از آن است که با همکاری ستاد فرمان امام، کشت دیم گندم حداقل در سال زراعی جدید ۴ میلیون هکتار خواهد بود.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما