شناسهٔ خبر: 68581513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر رشت خبر داد

آمادگی شهرداری رشت برای محوطه‌سازی پارک موزه دفاع مقدس گیلان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری برای محوطه‌سازی پارک موزه دفاع مقدس گیلان آمادگی لازم را دارد، گفت: افتتاح فاز نخست این طرح موجب توجه بیشتر به فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد حسین واثق‌کارگرنیا امروز_دوشنبه نوزدهم شهریور_ در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت در ساختمان حفظ آثار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت پیشبرد اهداف و برنامه‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مباحث دفاع مقدس نیازمند اعتقادات قلبی در وجود مدیران است، افزود: تاکنون چندین جلسه در این خصوص با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌ها برگزار شده است اما گویا در برخی از مدیران دستگاه‌ها عزمی برای توجه به این موضوع وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: زمانی که فعالیت شورای اسلامی شهر رشت در دوره ششم آغاز شد تنها یک لایحه درباره دیوارگذاری پارک موزه دفاع مقدس گیلان که بدون نتیجه رها شده بود در شهرداری وجود داشت که با همراهی و مصوبه شورای اسلامی شهر و عزم شهردار رشت و اختصاص ردیف اعتباری در بودجه شهرداری، تاکنون اقدامات خوبی در حوزه دیوار گذاری، آسفالت و محوطه‌سازی این پارک موزه توسط مجموعه مدیریت شهری رشت انجام شده است.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه همواره توجه ویژه به پارک موزه دفاع مقدس را به شهردار رشت تاکید داشتم، تصریح کرد: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در جلسه امروز اعلام کرد که بر اساس یک تفاهم‌نامه حاضر است بهره‌برداری از این پارک موزه را در اختیار شهرداری رشت قرار دهد، که ما از این پیشنهاد استقبال کردیم و آن را یک فرصت مناسب و همچنین ادای دین نسبت به تمامی شهدا و ایثارگران حوزه دفاع مقدس می‌دانیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با داستان‌سرایی قصد دارند اسطوره سازی کنند، افزود: ما اسطوره‌های بزرگی داریم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند قهرمان یعنی شهید املاکی و این مسئله نشان‌دهنده ظرفیت‌های بزرگی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و باید شهدای گرانقدری همچون شهید املاکی را به‌خوبی به نسل نوجوان و جوان معرفی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس گیلان موجب توجه بیشتر به فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با هدف آشنایی بیشتر نسل نوجوان و جوان با این ارزش‌ها، گام‌های مؤثرتری برداریم.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه برای محوطه‌سازی پارک موزه دفاع مقدس گیلان، شهرداری رشت آمادگی لازم را دارد، افزود: سردرب ورودی این پارک موزه باید در شأن ارزش‌های دفاع مقدس استان باشد که امیدواریم تا پیش از برگزاری دومین کنگره هشت‌هزار شهید گیلان این طرح مهم به سرانجام برسد.

نظر شما