شناسهٔ خبر: 68581329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رونمایی ازسفال سلطان‌آباد، اثر کمتر دیده‌شده از تاریخ ایران

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سفال سلطان‌آباد به همراه مجموعه‌ای از آثار تاریخی کم‌تر دیده‌شده استان مرکزی از موزه ملی ایران، رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمود مرادی نراقی از رونمایی سفال سلطان‌آباد که از موزه ملی ایران به موزه چهارفصل اراک به صورت امانت منتقل شده است، اظهار کرد: این آئین، به‌صورت برخط با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این آثار از موزه ملی به موزه چهارفصل اراک به صورت «موقتی» منتقل شده و شامل ۹ قطعه سفال سلطان‌آباد و یک کاشی زرین فام هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه این نوع سفال مربوط به دوره ایلخانی است، گفت: سفال سلطان‌آباد نوعی سفال منحصر به فرد است که دارای نقوشی از پرندگان و حیوانات است و تاریخ این آثار منتسب به شهر اراک یا سلطان‌آباد است.

مرادی با بیان اینکه این آثار با ارزش تاریخی روز بیست و چهارم شهریور رونمایی خواهد شد و به مدت یک ماه در موزه چهارفصل اراک به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آنها به موزه چهارفصل مراجعه کنند.

نظر شما